zo 28 mei 2017, 08:31 uur

Demonstratie op de Dam tegen politiegeweld in Turkije vroegtijdig gestopt

protestdamEen demonstratie in Amsterdam tegen politiegeweld in Turkije werd vanmiddag vroegtijdig gestopt door de politie. Dat blijkt uit beelden van Frank Buis schrijft AT5.

Volgens de zender protesteerden Turken tegen het politiegeweld in Turkije en scandeerden leuzen zoals ‘Erdogan, Moordenaar!’. Dat wekte de nodige ergernis bij voorstanders van de Turkse premier die verhaal kwamen halen.

Omdat de discussie nogal fel werd, verzochten agenten de demonstranten op te houden met hun protest.(Bron: AT5)



Er zijn 24 reacties

  1. Burcu
    Geplaatst op 15 september 2013 om 9:54 pm uur.

    De waarheid is hard!

      • Burcu
        Geplaatst op 20 september 2013 om 10:13 pm uur.

        Doe geen moeite hoor, je krijgt me toch niet om!

        • alper
          Geplaatst op 21 september 2013 om 11:26 pm uur.

          dat hoeft niet, je bent hoogstwaarschijnlijk een alaviet. Die krijgt niemand om. Die zijn allemaal links georienteerd. Zij zien de politie als hun vijanden. Het leger zijn ze kwijtgeraakt. Die zit nu in handen van de gematigd islamitisch georienterden ( godzijdank ). We boeken nu weer progressie na 50 jaar stilgestaan te hebben in de tijd. Blijf jij maar hangen in de tijd van Ataturk.

          • Burcu
            Geplaatst op 24 september 2013 om 9:44 pm uur.

            Je denkt een hoop te weten maar een aleviet ben ik niet. Ieder zijn eigen mening toch? Alhoewel dat in Turkije bijna niet meer is toegestaan.

  2. hatice
    Geplaatst op 17 september 2013 om 11:10 pm uur.

    op samanyolu TV in Turkije werd gisteren bericht dat ‘geengageerde burgers van adiyaman’ een demonstratie van studenten (tegen het politiegeweld) tegenhielden. de TV zender deed bericht alsof het waar was wat de ‘geengageerde burgers’ zeiden tegen dse demonstranten namelijk dat ze zouden worden bespeeld en het land te gronde zouden willen richten. ook liep daar een aanhanger van Erdogan te schreeuwen en werd met moeite tegengehouden de demonstrerende studenten niet aasn te vallen. het nieuws zei daarover dat het ‘sommige burgers te veel werd’…

    er zijn AK partij aanhangers en AK partij stemmers…die laatste is gelukkig minder geneigd koste wat kost een leider te steunen…

    dat bleek ook toen tijdens de hoogtijdagen van de gezi park rellen grote groepen gelovige moslim jongeren en enkele moslim organisaties zich aansloten bij de demonstranten. dit werd natuurlijk angstvallig weggehouden uit het nieuws!

  3. sibel senel
    Geplaatst op 18 september 2013 om 12:24 am uur.

    Dit nieuwsbericht is absoluut onjuist!!! Onze demonstratie is niet beëindigd door tussenkomst van de politie. Na onze 15 minuten durende actie is er ter plekke sprake geweest van een kleine discussie. De demonstratie is zeer positief verlopen en eindigde zoals gepland op het vooraf bepaalde tijdstip. In tegenstelling tot wat uw nieuwsitem suggereert was onze actie een succes en is het gewenste doel overtuigend bereikt. Het is om deze reden dat wij u vriendelijk doch dringend verzoeken dit nieuws wat gebaseerd is op onwaarheden, te corrigeren en uit te gaan van de gebeurtenissen die zich daadwerkelijk hebben voorgedaan!

  4. Doe mee
    Geplaatst op 19 september 2013 om 1:53 pm uur.

    Samanuyolu tv ? Je zou het beter schuldgevoel kanaal moeten noemen. Kanaal waar turkse huisvrouwen naar kijken waarvan de man de hort op is. En maar bidden tot god dat de man zal terugkeren.

  5. Samanyolu tv
    Geplaatst op 19 september 2013 om 2:05 pm uur.

    Jullie zijn slechte moslims!!! Bid harder en doneer meer geld!!! Hopelijk zullen we dan niet meer meten met twee maatstven. Want wij moslims hebben als enigen gelijk! Meeste monotheistische geloven zeggen dat men op aarde is geloven om te leiden. Zie hier het bewijs moslims zijn de meest ongelukkigen op aarde. Oorlog, vrouwenonderdrukkingen, rwligieuze polities, stenigen, ophangen, taliban, sociale controle, geen vrijheid, famillie huwelijken, samenscholende bruten die uitgebreid bespreken wie wat heeft gedaan en niet naar hun zelf kijken, gelukbreken, afgunst. Bekeer je snel!!!!!! Join the unhappy family en laten we andersdenkenden kapot maken. Stel geen vragen!!!!!!

  6. Samanyolu tv
    Geplaatst op 19 september 2013 om 2:06 pm uur.

    Gekomen om te leiden.

  7. Samanyolu tv
    Geplaatst op 19 september 2013 om 2:08 pm uur.

    Samnyolu tv = turkse huisvrouwen tv die hopen dat Allah hun man terugstuurd naar huis.

  8. Samanyolu tv
    Geplaatst op 19 september 2013 om 3:15 pm uur.

    Lijden!!

  9. Amsterdammer
    Geplaatst op 19 september 2013 om 4:58 pm uur.

    Eindigde zoals gepland!!!! Waarom zegt die capulcu dan deze demonstratie is niet legaal op het filmpje?? Jullie hebben geen ene reet gepland,het gewenste doel is bereikt!!!Wat heb jullie bereikt dan na de uhuhuhu illegale demonstratie tje? Een fles raki gezopen en dan een beetje dronken gefantaseerd dat jullie Erdogan plat krijgen??:))))) zielige figuren dat jullie zijn scheer je toch een end weg

  10. alper
    Geplaatst op 19 september 2013 om 7:07 pm uur.

    weer iemand die de basisschool half afgemaakt heeft.( nickname: samanyolu tv )

    • Wim
      Geplaatst op 20 september 2013 om 3:35 pm uur.

      Mag taalfouten in zijn tekst hebben maar heeft wel even iets geschreven om over na te denken …!

      • alper
        Geplaatst op 21 september 2013 om 8:55 pm uur.

        heb jij hem begrepen dan!!

        wat knap zeg.

        • wim
          Geplaatst op 23 september 2013 om 10:57 pm uur.

          U is een rechtse rakker welk een ander geen ruimte wil geven? Lees: geen democraat is??
          Alaviet-Soeniet-protestant-katholiek-joods-hindu of wat dan ook of politieke voorkeur is geen reden om elkaar op zo’n primitieve wijze af te zeiken.Kortom wees even volwassen ja!!!

          • Burcu
            Geplaatst op 24 september 2013 om 9:46 pm uur.

            Bravo Wim!

  11. Proprogres
    Geplaatst op 21 september 2013 om 3:51 am uur.

    Moslims doden Moslims in Irak, Syrie, enz komt door mensen die onderscheid maken. Verschillen benadrukken, links rechts, gelovig ongelovig. Fuck conflicts! Fuck hate! Stop achterwaards denken!

  12. Seninaminakoyim Tv
    Geplaatst op 28 september 2013 om 7:05 pm uur.

    Alper jij bent een hypocriet. Rot op naar Turkije als je het daar zou goed hebt.

    • Wim
      Geplaatst op 2 oktober 2013 om 8:59 am uur.

      Alpertje willen ze helemaal niet zien. Is een nietsnut en loopt alleen maar achter foute snorren aan.

  13. Winter is coming
    Geplaatst op 29 september 2013 om 1:51 am uur.

    Ik geef de Apk en al zijn aanhangers niet mijn Helal!!!!!!!!!

  14. alper
    Geplaatst op 29 september 2013 om 3:58 pm uur.

    Dat hoef je ook niet te doen. Die van jou is toch niks waard. Ha ha ha