za 25 november 2017, 12:16 uur

PvdA: referendum toetreding Turkije

De Nederlandse bevolking moet de mogelijkheid krijgen om zich via een referendum uit te spreken over de toetreding van Turkije tot de Europese Unie. Het PvdA-verkiezingscongres heeft zaterdag een amendement hiertoe opgenomen in het verkiezingsprogramma.

De partij vindt dat de voorbereiding van verdere uitbreiding van de EU met onder andere Turkije kan doorgaan, maar stelt hieraan wel voorwaarden. Zo moeten nieuwe leden voldoen aan alle criteria en moet de unie eerst zelf hervormen. In het conceptverkiezingsprogramma stond alleen dat onder de bevolking ‘voldoende draagvlak’ moet zijn voor verdere uitbreiding. De PvdA-leden hebben nu specifiek het referendum opgenomen in het programma als middel om dit draagvlak te peilen.



Er zijn 8 reacties

  1. Erkan
    Geplaatst op 1 oktober 2006 om 12:24 am uur.

    Waarom hebben wij geen referendum gehouden toen Polen toetrad en nu Bulgarije en Roemenie???

    Ik stemde altijd PvdA, nu dus niet meer!

  2. Pluto
    Geplaatst op 1 oktober 2006 om 1:26 am uur.

    leuk zo’n referendum, laten we het ook gelijk houden over Verdonk, Wilders, Armeniers, Amerikanen, Engelsen, enz enz.

  3. ab.
    Geplaatst op 1 oktober 2006 om 4:43 pm uur.

    ik heb god gloeiende godverdomme op deze kut partij altijd gestemd. Nooit meer dus,al komt goede oude den uyl weer terug. nu is de vraag op welke partij moeten we dan stemmen. persoonlijk ga ik niet stemmen,mist een turkse p.partij opgericht wordt,of een(echt)turk zich onafhankelijk kandidaat stelt. die heeft mijn stem.

  4. sivasli
    Geplaatst op 2 oktober 2006 om 9:37 am uur.

    Voortaan op Groen links stemmen ……de rest mag de POT OP !!!!

  5. tony
    Geplaatst op 2 oktober 2006 om 10:02 am uur.

    PvdA…, dit gaat je stemmen kosten…..hahaha

  6. Turk
    Geplaatst op 2 oktober 2006 om 11:03 am uur.

    Nou, ik zou maar blij zijn. Anders moeten we wachten tot 2015:S en geloof me, als het aan de andere politieke partijen lag zouden we nooit europese lid worden (VVD, CDA, PVV,EEn NL). Wat ik wel belachelijke vind is dat bulgarije (Nationaal bruto product per inwoner = 5600 dollar) vanaf 1 januari toe mag treden en turkije niet (Nationaal bruto product per inwoner = 8200 dollar). Waar het op neer komt is dat we islamitisch land zijn!!!

    In wezen zou ik nog niet eens willen dat turkije t europese lidmaatschap moet nemen. Als het zo doorgaat; mat al die balkan landen, oost-europese landen, zullen we uitendelijk armer zijn dan turkije.

  7. Volkan
    Geplaatst op 4 oktober 2006 om 5:17 pm uur.

    er moet gewoon een partij als MHP in nederland komen,
    maar dat mag zeker niet , omdat de partij extreem rechts is en volgens nederlanders haat opwekt,

    maar het lpf en éénnl mogen zeker wel.?¿

    vrijheid van meningsuiting in nederland? >> NIET DUS!!

  8. m.p
    Geplaatst op 11 oktober 2006 om 2:02 am uur.

    Voorheen noemde ze de PvdA de partij van de allochtonen, waarschijnlijk moeten ze die corrigeren naar Anti-Allochtonen, en o ja, alternatief stem advies “D66”, zie verhaal van Pechtold omtrent TR, heb nooit op ze gestemd, weet ook de rest van het partijprogramma niet, maar ik ben het leuk zat, die shit PvdA.