do 22 juni 2017, 18:29 uur

Turkish Airlines wil uitbreiden in Griekenland

TurkishAirlinesTurkish Airlines wil de Griekse luchtvaartmaatschappijen Olympic Air en Aegean Airlines over nemen. Dat meldt De Telegraaf. Volgens de krant ziet de nationale Turkse luchtvaartmaatschappij de luchthaven van Athene als een strategische plaats om zijn intercontinentale vluchten uit te breiden. Om voet aan de grond te krijgen in Griekenland zou het bedrijf daarom deze twee Griekse maatschappijen willen overnemen.

Het is de bedoeling dat Olympic Air na de overname de eigen naam en logo behoud. Vervolgens wordt het concern langzaam opgeslokt door Turkish Airlines. Op die manier hoopt de Turkse luchtvaartmaatschappij naast Istanbul een tweede ’hub’ te creëren aldus De Telegraaf.



Er zijn 23 reacties

  1. Amsterdammer
    Geplaatst op 16 augustus 2013 om 2:08 am uur.

    Well done TURKS!!!!

  2. zim
    Geplaatst op 16 augustus 2013 om 12:13 pm uur.

    nog effe en Turkije koopt heel griekenland op. de europese westerlingen zullen dit erg vinden en gaan Turken tegenelkaar opsteken en demonstraties creeren tegen de akp van erdogan. gelukkig is onze regering alles op de hoogte voor dit soort gespuis

    • Sam
      Geplaatst op 27 augustus 2013 om 1:26 am uur.

      Net wat jij zegt.

      CREEREN

  3. Amsterdammer
    Geplaatst op 16 augustus 2013 om 3:17 pm uur.

    Ik dank mijn schepper en mijn meest barmhartige heer dat ik deze dagen heb mogen zien,ik hoorde altijd over osmanli en over hoe sterk ze waren en rechtvaardig en slim en rijk,Turkije is gewoon sterk,rijk,slim en rechtvaardig net zoals vroeger,ik zal nooit vergeten wat Pim Fortuyn ooit zei,we hebben hier de achterlijke en stomme islamitische Turken en Marokkanen gekregen,nou Pim we zien wie dom en achterlijk is!!

  4. hatice
    Geplaatst op 17 augustus 2013 om 2:44 am uur.

    waar komt deze behoefte aan trots en erkenning toch vandaan?

    waarom kunnen veel (gelukkig niet alle) Turkse (vooral jongeren) mensen toch niet genoegen nemen met de eigen erkenning en bevestiging?

    deze overmatige drang om bevestiging leidt tot een typisch Turks nationalisme die alleen maar verder averechts werkt bij alle anderen. Er is geen land ter wereld die zoveel afkeer oproept (zelfs als het in wederzijds belang is nota bene) bij zijn/haar eigen buurlanden (alle!) en zelfs voormalige koloniën als Turkije…

    Er is geen enkel voormalige kolonie, deel van het Osmaanse rijk, die positief terugdenkt aan het gedeelde Osmaanse verleden. laat staan aan het voor hen arrogante Turkse nationalisme. dat weer door Turken niet wordt begrepen…

    het lijkt op narcisme!

    • Sam
      Geplaatst op 27 augustus 2013 om 1:07 am uur.

      klets maar raak Hatice.
      Moet jij je naam niet veranderen in een Nederlandse?
      Staat een beetje raar voor jouw. Of durf jij het niet aan? Jij hebt toch een Nederlandse paspoort.
      Of heb jij heeeeeel goed in de spiegel gekeken?
      Mocht jij het nog niet helemaal begrijpen,ben ik niet de
      Beroerdste om het je verder duidelijker te maken.

  5. hatice
    Geplaatst op 17 augustus 2013 om 2:46 am uur.

    los van dit alles…

    het is eng dat er Turken zijn die een voor hen onbegrijpelijke roep om autonomie en of vrijheid (al deel je de reden niet) direct scharen onder ‘afvallen van vaderland’ en gespuis noemen en als argument hiervoor de Economie denken te kunnen gebruiken…

    • Wim
      Geplaatst op 23 augustus 2013 om 11:20 am uur.

      Ach Hatice het is vergeefse moeite kerel.
      Overigens is het bevreemdend om te zien dat deze in Nederland werkenden en wonende Turken zo ontzettend afgeven op hun westerse landgenoten en toch blijven wonen in het land waar zij de bewoners zo verfoeien. Dat snap ik echt niet. Als ik zo ontzettend de schurft aan iets heb wil ik daar geen onderdeel van uit maken. Toch???

      • Sam
        Geplaatst op 27 augustus 2013 om 1:09 am uur.

        wimpy toch!

        KEREL??? Hahaaaa

        • Sam
          Geplaatst op 27 augustus 2013 om 1:13 am uur.

          Type’s zoals jij!
          Daar hebben ze een hekel aan.
          Altijd maar negatief. Er komt niets positiefs uit je mond.

    • Sam
      Geplaatst op 27 augustus 2013 om 1:34 am uur.

      hatice,
      Ga lekker terug naar Irak.daar heb jij al eeuwen
      Rond gezworven. Nomaad!
      Zelf saddam moest je niet.
      Jij bent z’n type dat een kruisje om je nek heb gedaan
      En snel naar nederland is gevlucht.
      Maar wel eerst via het veilige Turkije.

      Wim noemt je een prima kerel !
      Ik noem je een domme meid.

  6. zim
    Geplaatst op 17 augustus 2013 om 11:03 pm uur.

    hatice ten eerste, dat jij geassilimeerd bent wilt niet zeggen dat iedereen dat moet zijn, ten tweede, de afkeer waar jij het over hebt, zijn die christelijke landen die door schaamte en jaloezie de Turken misgunnen.. en het valt allemaal wel mee, anders zouden die ‘niet-moslims’ niet massaal naar Turkije op vakantie gaan.. jij leest alleen maar die internet-helden met hun afkerende opmerkingen. mijn afkeer tegenover het westen komt puur door tegenreaktie wat er in de westerse media over Turken gezegd worden… dat maakt mijn nationalisme alleen maar sterker en ben blij dat ik nationalist van een sterk land mag zijn ipv als een hypocriete schijnheilige geassilimeerde nep-Turk die achter westerlingen moet aanhuppelen omdat zij goed zijn in het verdoezelen en verdraaien van feiten. wees een realist, zo zit het mensenleven inelkaar… de vraag is, welke kant kies jij, de kant van schijnheiligheid of de kant van realisme

  7. zim
    Geplaatst op 17 augustus 2013 om 11:13 pm uur.

    en als er een westerling zoals peter edel hier volop zijn afkeer tegenover Turkije schrijft, dan vind jij het wel ineens oke… donder toch op jullie…. jullie zijn pas eng met jullie schijnheiligheid

  8. Amsterdammer
    Geplaatst op 23 augustus 2013 om 12:29 am uur.

    Juist zim je haalt de woorden uit me mond,ze bezitten enge schijnheiligheid heel eng zelfs

  9. Amsterdammer
    Geplaatst op 27 augustus 2013 om 12:19 am uur.

    E Wim hoe weet jij dat mensen op deze forum in Europa wonen en werken???wat ben jij toch dom zeg,je praat echt onzin man oké weet je wat ik noem mezelf istanbullu!woon ik dan ineens in istanbul?

  10. Amsterdammer
    Geplaatst op 27 augustus 2013 om 12:36 am uur.

    En stel dat ik in nl woon en werk, hoe weet jij nou of ik een hekel heb aan al me landgenoten ik heb geen hekel aan mijn buurman,bp pompbediende Henk,aan mijn collega’s ,ook geen hekel aan mijn schoonfamilie,voor alle duidelijkheid slimmerd de meeste onderwerpen zijn hier politiek en systeem gericht niet sociaal gericht,ik hou ontzettend veel van de meeste Hollanders en de tv programma’s oké slimmerd,zoals BNN op reis,Metropolis,benidorm bastards,ik hou van Holland ,Guus meeuwis,pappa ik lijk steeds meer op jouw,haring,uitwaaien op het strand,efteling,dus meest slimme gozer van lokum,ik verfoei zeker nier de bewoners,ik verfoei de leugenaars en de akp haters wie dat ook moge zijn bij deze dus dat je weet dat ik in nl woon,en als je een x nl kranten leest op internet zul je zien bij reacties dat veel mensen de Europese politiek niet goed vinden zo heb jij weer war geleerd van een akp er

    • Sam
      Geplaatst op 27 augustus 2013 om 1:18 am uur.

      Vergeefse moeite.
      wim denkt hatice een prima kerel is.Wim leest de telegraaf– lees– de rioolkrant van slapend
      nederland.

      En daarom zal Wimpy het nooit begrijpen.

      • WIM
        Geplaatst op 27 augustus 2013 om 11:48 am uur.

        Je ouders zullen de opvoeding toch als mislukt moeten beschouwen en nogmaals Sampie je heb een verkeerde naam gekozen en verdiend op generlei wijze respect door je wens om een ander naar Irak te verwijzen. Please exit!

        • Sam
          Geplaatst op 27 augustus 2013 om 6:04 pm uur.

          Wat een lachertje. Je bent er zelf ervoor verantwoordelijk voor de ellende in Irak en Afghanistan. + de rest van de wereld. Jij hebt gekozen. Ik niet.
          Om er maar beter te worden van andermans ellende. 2 driehoekjes willen de hele wereld veroveren.

          Als jij een betere opvoeding HAD gehad,dan had jij de ellende in Irak
          En de rest niet op je geweten gehad!
          Stierven er in Saddams tijd 10 mensen
          Per maand,nu sterven er honderden.
          En dat alle zogenaamd dat je wilde helpen. Laat me niet lachen man!

          PS.
          Er mankeert niets aan mijn opvoeding.
          Ik vertel je gewoon wat JIJ gedaan hebt.

          • Wim
            Geplaatst op 27 augustus 2013 om 9:54 pm uur.

            Ik neem aan dat jij mag stemmen in NL en dat jij evenals ik ook recht hebt om te stemmen. Impliciet betekent dat dat jij volgens jouw redenering dus evenzo verantwoordelijk bent. Overigens zou ik best willen dat ik de door jou aan mij toebedachte macht zou hebben. Ik zou dan wel weten wat ik met foute Turkse Sammetjes en Moosjes zou doen. Ik zou ze eerst respect voor medeburgers en landgenoten bijbrengen. met mij zijn er velen die juist jouw categorie querulanten graag therapeutisch willen behandelen. Daarentegen hoop ik voor jou en alle andere Turkse medelanders dat het nooit zover komt dat de ellende van o.m. Irak ook in Turkije zal gaan plaatsvinden.

  11. Amsterdammer
    Geplaatst op 27 augustus 2013 om 12:39 am uur.

    En voordat je weer met een slimme opmerking wil komen,wil ik je wel even vertellen dat ik heus wel weet dat pappa ik lijk steeds meer op jou niet van Guus meeuwis is,dat zou weer echt iets voor jouw zijn omdat ik het naast elkaar heb gezet hierboven

    • Wim
      Geplaatst op 27 augustus 2013 om 10:21 am uur.

      Over positief gesproken……. Nebbish choijim!

  12. Sam
    Geplaatst op 27 augustus 2013 om 1:24 am uur.

    Well done Turkish airlines.
    Ik vlieg al 40 jaar met THY

    Een broodje kopen voor €8 bij KLM is niet zo lekker. Bah zelfs