wo 17 januari 2018, 05:46 uur

Turks vliegtuig zakt door landingsgestel

Een Turks passagiersvliegtuig van luchtvaartmaatschappij Sky Airlines is bij de landing op de luchthaven van Antalya door het landingsgestel heen gezakt, waarna een van de motoren over het asfalt sleepte bij de landing. Wonderwel kwam het vliegtuig tot stoppen zonder in brand te vliegen of van de baan te raken.

Geen van de in totaal 156 inzittenden gewond. Het toestel, een Boeing 737 was onderweg vanuit de Duitse stad, Baden Baden naar Antalya. De Turkse luchtvaartmaatschappij wilde geen mededelingen doen over de oorzaak van het incident.

Het vliegverkeer van en naar de Zuid-Turkse stad is niet gehinderd door het incident. het vliegveld wordt ook vanuit Nederland veel aangedaan voor vakantievluchten richting de Turkse Rivièra.



Er zijn 14 reacties

  1. schande
    Geplaatst op 10 oktober 2011 om 5:44 pm uur.

    turkije wilt alles altijd zo goedkoop mogelijk maken zonder kwaliteit en dit komt er van.

  2. Gadamer
    Geplaatst op 10 oktober 2011 om 6:05 pm uur.

    Schande

    hoe weet jij nou dat Turkije altijd alles zo goedkoop mogelijk wilt maken?
    Explain plzzz

  3. marry
    Geplaatst op 10 oktober 2011 om 7:06 pm uur.

    @schande
    Ja het is schande dat u zonder één feit bekend is direct een oordeel klaar hebt.
    Maar goed ik ben benieuwd naar uw onderbouwde verhaal over ‘goedkoop en geen kwaliteit’!

  4. Erdal
    Geplaatst op 10 oktober 2011 om 9:16 pm uur.

    het is jammer dat dit soort ongelukken gebeuren,

    Het is al een grote stap voor mensen om een vliegtuig te nemen, alhoewel vliegen wel het meest veilige manier van vervoer is.

    Het overkomt de besten, kijk maar naar Concorde (Frans)

  5. Ik
    Geplaatst op 11 oktober 2011 om 9:58 am uur.

    Corendon is niet groot geworden omdat ze zulke dure reizen aanbieden, maar omdat ze het zo goedkoop mogelijk doen en daarbij nul komma nul kwaliteit aanbieden, conclusie Turken willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten

  6. Erdal
    Geplaatst op 11 oktober 2011 om 10:13 am uur.

    Kijk kwaliteit van service en kwaliteit (APK) van een vliegtuig is wel wat anders. Er zijn minimun eisen aan een vliegtuig. We weten niet wat de oorzaak is geweest. Het kan van alles zijn,

    Maar mocht de reden zitten in het feit dat men door kosten besparing nalatig is geweest en dit leidt tot dood van passagiers, dan moeten ze hard optreden.

    @ik

    ik had het over Concorde en hebt het over Corendon, dat zijn wel twee totaal verschillende luchtvaartmaatschappijen. Concorde bestaat niet meet trouwens.

  7. Gadamer
    Geplaatst op 12 oktober 2011 om 5:04 pm uur.

    Heyy Erdal,

    is that your picture?

  8. Erdal
    Geplaatst op 12 oktober 2011 om 5:43 pm uur.

    Nee, als je goed kijkt zie dat dat de foto hoort bij het profiel van (ik)

    Ik zie er jonger uit, 😉

  9. Gadamer
    Geplaatst op 12 oktober 2011 om 6:25 pm uur.

    Hmmm

    ik vond je er al jong uitzien voor iemand uit de Dallas tijd…:ppp

  10. Erdal
    Geplaatst op 12 oktober 2011 om 9:19 pm uur.

    Hoe plaats je een profiel foto?

  11. Gadamer
    Geplaatst op 12 oktober 2011 om 10:26 pm uur.

    Erdal

    geen idee….je gaat zeker een foto plaatsen van JR uit Dallas…:p

  12. Erdal
    Geplaatst op 12 oktober 2011 om 11:21 pm uur.

    Ik dacht meer aan Bobby,

    maar grappig dat je erover begint, ik werd vroeger door mijn moeder JR genoemd,

    Zo klonk het in het Turks: ceyar

  13. Gadamer
    Geplaatst op 13 oktober 2011 om 10:53 am uur.

    Erdal

    grappig…ik denk toch dat je meer op Bobby dan JR lijkt…:o))