zo 25 juni 2017, 14:13 uur

Turkije gaat VS vragen om uitlevering Gülen

GulenDe Turkse premier Tayyip Recep Erdogan gaat de Verenigde Staten vragen zijn rivaal Fethullah Gülen uit te leveren. Erdogan beschuldigt Gülen ervan dat hij de Turkse regering probeert te ondermijnen en een coup wil plegen. Dat meldt De Telegraaf.

Erdogan wil desnoods juridische stappen nemen om zijn vroegere bondgenoot uitgeleverd te krijgen. „Ja, dat zijn we van plan”, zei hij na een vergadering in het parlement. Of er ook daadwerkelijk een verzoek ligt, is onduidelijk.

De Turkse premier ligt al langer overhoop met de islamitische geestelijke. Hij zou opdracht hebben gegeven om corruptieonderzoeken uit te voeren en leden van de regering hebben afgeluisterd. Volgens Erdogan zou hij daarom ook een bedreiging voor de Amerikaanse veiligheid kunnen zijn.



Er zijn 8 reacties

  1. sen
    Geplaatst op 29 april 2014 om 10:12 pm uur.

    uitleveren die opsteker! deze schijtbak zit veilig in amerika, laat em maar es in Turkije erdogan zwart maken

    • Natascha
      Geplaatst op 30 april 2014 om 3:11 pm uur.

      Jou Erdogan heeft toch 12 jaar met hem samen gewerkt . Hij zegt zelf toch zo mooi Ne istediler de vermedik . dat vraag ik me dus ook echt af . Gulen is net zo een pot nat als die Erdogan , met een verschil dat er nu in ieder geval meer mensen zien wat voor een grote boef het is . Stelen en bedriegen en dan noemt hij zich ook nog moslim .En een schijtbak ben jij je zegt dat het oo zo goed gaat in Turkije door Erdogan maar je woont in een ander land dan je herkomst

      • Wim
        Geplaatst op 9 mei 2014 om 11:57 pm uur.

        OK Natascha je geeft hem een koekje van eigen deeg! Trots ben ik op jouw reactie!

  2. Kemal CHP
    Geplaatst op 30 april 2014 om 1:27 am uur.

    Imam Guler en Erdogan werkte toch samen? Wat kunnen ze niet delen? Guler heb nog AKP vertegewoordigd. Is hij nu vijand?

    Een ding het gaat om een groot gebak en dat kunnen ze niet delen. Turkijnin mali deniz yemeyen domuz :))))) Bismilahhirahmaniragim

  3. wim
    Geplaatst op 30 april 2014 om 11:07 am uur.

    En jou ook de grens overzetten??

  4. Izmir
    Geplaatst op 30 april 2014 om 5:06 pm uur.

    Bismilahirahmanirrahim leve het leger van Egypte. Weg met de achteruitgangers en barbaren . Weg met middeleeuws denken! Weg met hypocrisie!

  5. antitayip
    Geplaatst op 1 mei 2014 om 10:45 am uur.

    go NATASCHA
    inderdaad
    ongeschoolde achtelijke schapen zijn het….

  6. amcikerdogan
    Geplaatst op 19 mei 2014 om 2:53 pm uur.

    Achterbakse hypocrieten allebei erdogan en die andere lelijkerd.
    Zo zie je maar weer wat voor soort mensen islam gebruiken in de politiek. Gore leugenaars dus.