di 27 juni 2017, 15:59 uur

Premier Erdogan wil Twitter uitroeien

erdo_twPremier Erdogan van Turkije is niet van plan zich neer te leggen bij de opheffing van het twitterverbod. Het besluit van het constitutioneel gerechtshof daarover vorige week diende de rechtvaardigheid niet en moet ongedaan worden gemaakt, zei de premier volgens het AD tijdens een bijeenkomst van zijn AK-partij.

De krant schrijft dat Erdogan op 21 maart Twitter liet blokkeren door de telecommunicatieautoriteit TIB. De officiële reden was dat de site inbreuk zou maken op de privacy. Een administratieve rechter schortte het verbod 5 dagen later op, maar de site bleef geblokkeerd. Een dag nadat het constitutioneel hof de autoriteiten had opgedragen de blokkade ongedaan te maken, gaf de regering daaraan gevolg. Maar de premier laat het er niet bij zitten, zegt hij nu.

Erdogan liet weten ‘Twitter uit te zullen roeien’: ‘Het kan me niet schelen wat de internationale gemeenschap zegt. Zij zullen de kracht van de Turkse republiek zien’ zei hij volgens Het Algemeen Dagblad.

Youtube
Google gaat in beroep tegen de blokkade van YouTube in Turkije. Die leek vrijdag even te worden opgeheven door een lokale rechtbank, maar gisteren werd duidelijk dat YouTube voorlopig toch geblokkeerd blijft. Google stapt nu via een advocaat in Istanbul naar het Constitutioneel Hof in Turkije. In een statement zegt het bedrijf dat het “erg teleurstellend is voor mensen en bedrijven in Turkije dat YouTube nog steeds geblokkeerd is”.



Er zijn 14 reacties

  1. wim
    Geplaatst op 8 april 2014 om 4:58 pm uur.

    Dus toch een….? Ja hoor!! Meelij met de goede burger.

  2. Omer
    Geplaatst op 9 april 2014 om 12:53 pm uur.

    Ulan serevsiz kopekler we weten dat jullie erdogan haten!! Maar hij heeft letterlijk schijt aan jullie!! Als Twitter of youtube niet aan de eisen van Turkije voldoet moet ie maar oprotten !!!!

  3. Gastarbeider
    Geplaatst op 9 april 2014 om 2:59 pm uur.

    Succes erdogan!k hoop dat t je lukt!!!!

  4. Gastarbeider
    Geplaatst op 14 april 2014 om 9:00 pm uur.

    Een meisje van 14 vandaag opgepakt in rotterdam omdat ze een dreigtweet had gestuurd naar american airlines!!!!!!als in turkije iemand dit doet naar erdogan dan geeft twitter geen adres gegevens ra ra hoe kan dat????erdogan gaat jullie allemaal kapot maken wacht maar vieze vuile akp en erdogan haters

    • wim
      Geplaatst op 15 april 2014 om 10:05 am uur.

      Omdat je hier niet zonder meer door de politie in elkaar geramd wordt en omdat er hier nog vragen gesteld worden en je je uiteraard moet verantwoorden.
      Dat heet democratie beste Amsterdammertje!

    • peter edel
      Geplaatst op 15 april 2014 om 12:27 pm uur.

      Even voor de duidelijkheid. Moet dit als dreigement opgevat worden?

      • alper
        Geplaatst op 15 april 2014 om 2:16 pm uur.

        Volgens mij zie jij alles als een dreigement. Mossad zal je helpen.

        • peter edel
          Geplaatst op 15 april 2014 om 5:21 pm uur.

          Hoe dan? Kennelijk weet je meer dan ik als het om de Mossad gaat.

      • wim
        Geplaatst op 15 april 2014 om 4:23 pm uur.

        Peter Edel.
        Misschien is het goed om hem aan te geven zodat hij zich mag verantwoorden bij de politie?

        • peter edel
          Geplaatst op 15 april 2014 om 9:28 pm uur.

          Ach Wim, zoveel moeite zijn ze niet waard. En een echt dreigement zie ik hier nu ook weer niet in. Bovendien, ik loop niet zo snel naar oom agent. Ik was vooral benieuwd hoe Gastarbeider zou reageren. Dat Alper dat voor hem deed doet er niet toe. Een pot nat.

          • wim
            Geplaatst op 15 april 2014 om 10:16 pm uur.

            🙂

          • alper
            Geplaatst op 16 april 2014 om 1:35 pm uur.

            er hoeft iemand maar een scheet te laten, die zie jij als een dreigement. Ha ha ha. Het moet niet gekker worden.

          • wim
            Geplaatst op 16 april 2014 om 6:25 pm uur.

            Deze KwAlper noemt zich nu “IEMAND” HAHAHAHAHAHA en vind het te gek HAHAHAHAHAHA
            Ik neem aan erg jong of beginnend Altzheimer maar dat er iets mis is met zijn cerebrum mag duidelijk zijn. 🙂 Overigens heb ik geen flatulerend persoon gehoord dus….?