di 26 september 2017, 12:56 uur

Turkse moslimextremist vraagt asiel in Nederland

Een gezochte Turkse moslimextremist heeft asiel aangevraagd in Nederland. Het gaat om Abdulvahap E., een verondersteld kopstuk van de Turkse Hezbollah(*), een radicale moslimbeweging die in de jaren negentig op grote schaal aanslagen pleegde in Turkije. Dat meldt de Volkskrant vandaag.

Een speciale afdeling van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) onderzoekt momenteel, met hulp van de Nederlandse ambassade in Ankara, of E. betrokken is geweest bij ernstige misdrijven.

De zwager van E. is ook Hezbollah-activist. Hij woont in Nederland en werkt als arts. Hij zegt dat E. niets heeft misdaan en dat Hezbollah-activisten ‘gewone mensen’ zijn. Bovendien zijn de aanslagen, moorden en martelingen volgens hem ‘verzinsels van de Turkse autoriteiten’. Lees verder op de site van de Volkskrant.

(*) De Turkse Hezbollah (‘Partij van God’) heeft dezelfde naam als de Libanese Hezbollah, maar heeft geen banden met die groepering.



Er zijn 16 reacties

  1. Skyliner
    Geplaatst op 25 augustus 2011 om 3:39 pm uur.

    Hopelijk wordt het afgewezen. Weg met extremisten!

  2. Anoniem
    Geplaatst op 26 augustus 2011 om 2:19 am uur.

    Ophoepelen met die zooi.
    Die idioten weten niet eens waar Islam voor staat.

  3. cihan
    Geplaatst op 26 augustus 2011 om 11:06 pm uur.

    Selamun aleykum,

    Omdat Turkije volgens bepaalde mensen Dar ul Kufr is en zelfs nog verder gaat, Dar ul Harb zijn er aanslagen gepleegd.

    Insa Allah word hij wel geacepteerd en anders nog even geduld mijn broeder. Turkije zullen we binnenkort weer overnemen met zwarte vlaggen.

    Cihan

  4. Erdal
    Geplaatst op 27 augustus 2011 om 12:52 am uur.

    @ Cihan

    is dat nou een mop wat jij schrijft?

    vind het niet grappig. Atalarimizin kaniyla olusan turk bayragi hic bir zaman siyah olmuyacak. bunu unutma.

  5. Cihan
    Geplaatst op 27 augustus 2011 om 2:49 am uur.

    Selamun aleykum,

    Zwarte vlaggen zijn de vlaggen van tawheed zoals de hadith verteld over ghorasan.

    Moge Allah ons leiden en Turkije weer een Islamitishe staat maken.

    Amin.

    Cihan

  6. Erdal
    Geplaatst op 27 augustus 2011 om 1:09 pm uur.

    Een staat hoort neutraal te zijn. Ik weet hoe mensen zoals jij denken. En dat heeft niets maar dan ook niets met geloof te maken. Volgens jou geloof zouden ongelovigen moeten plaats maken voor jou soortgenoten. Zo werkt het niet. iedereen moet samen kunnen leven ondanks hun verschillen.

    Heb een goeie advies voor jou, als jij een goede moslim bent, dan weet je dat je goede adviezen serieus moet nemen, geloof niet alles wat je hoort, verdiep zelf in bepaalde materie en lees stukken niet 1 dimensionaal, De koran is tijdloos geschreven, lees het dan ook in het tijdsbestek van nu.

    Ik vraag me ook af waarom jij een islamitische staat wil en hier in NL verblijft, dat is ook hypocriet,

    Laat mensen in hun waarde en ga dingen zelf uitzoeken ipv luisteren naar mensen met lange baarden. Later wanneer het tijd is zal je je moeten verantwoorden, en kan kun je niet wegkomen met de woorden, ich habe es niet gewussen.

  7. Gadamer
    Geplaatst op 27 augustus 2011 om 1:53 pm uur.

    mee eens Erdal…ik begrijp ook werkelijk niet wat extreme islamieten in Nederland doen…

    Cihan in de Koran staat; heb je naaste lief…doe jij dat ook ff aub…

  8. marry
    Geplaatst op 27 augustus 2011 om 2:23 pm uur.

    @Cihan Je schrijft Selamum aleykum
    en dat betekent toch Vrede zij met u ? (Allah’s Vrede) en als je die bede oprecht meent dan moet je zeker geen heil van extremisten verwachten die dood en verderf gaan veroorzaken.. toch?
    Of bedoel je dat je op de stoel van GOD wil gaan zitten en dat Hij moslimextremist E en misschien jou nodig heeft?
    Wij zitten in Nederland niet te wachten op extremisten van welke soort dan ook én in Turkije ook niet. Daar sterven al genoeg soldaten vanwege een andere kwestie!

  9. Cihan
    Geplaatst op 27 augustus 2011 om 9:58 pm uur.

    Selamun aleykum,

    Dit wordt insa allah mijn laatse bericht omdat ik niet van dat heen en weer geplaats hou. Ghair insa allah.

    Erdal ik weet niet of je een moslim bent maar als je het bent dan heeft iedereen het recht om te leven in een islamitische staat.

    Buiten het feit dat jij zegt ik weet hoe ”jullie” denken neem ik je advies erg serieus maar voor zover ik uit je bericht heb kunnen opmaken merk ik dat jij nooit de Quran hebt gelezen. Als dit wel het geval is lees even Surah Maida opnieuw opdat jij het zult begrijpen insa allah.

    En voor alle duidelijkheid Islam zal de wereld domineren met rechtvaardig want Islam kent geen onrechtvaardigheid. En dit is de Belofte van Allah en zijn boodschapper vzmh.

    Gadamur voor jou t zelfde advies want in de Islam hebben wij ook Al walaa wal Baraa. Ik zou zeggen lees de quran en de siera maar lees het ook echt.

    Marry u hebt het over Nederland die in Bosnie/Suriname/Afghanistan direkt en indirect in Irak overal bloed aan haar handen heeft, 4.5 miljoen moslims zijn er dood gegaan in afghanistan en dan komt u met t woord ”extremist” ? Marry het spijt me dit is me laatste bericht en voor u heb ik geen woorden. Maar ik nodig u wel uit opdat u de Islam voordat u doodtgaat kunt accepteren als u dat nog niet hebt gedaan.

    Cihan

  10. TURK58
    Geplaatst op 28 augustus 2011 om 12:51 am uur.

    Cihan ga leven zoeken!

  11. Erdal
    Geplaatst op 28 augustus 2011 om 4:25 am uur.

    Islam kent ook geen onrechtvaardigheid. Nee, sommige moslims kennen onrechtvaardigheid.

  12. Erdal
    Geplaatst op 28 augustus 2011 om 4:29 am uur.

    Cihan mag ik vragen hoe oud je bent, en -insallah- geef je daar een eerlijk antwoord op.

  13. Erdal
    Geplaatst op 28 augustus 2011 om 4:33 am uur.

    Plus mijn laatste bericht over dit onderwerp:

    cihan, wij hebben over de duistere kant van de moslims, en hebt het over de goede kanten van de islam. We vergelijken nu appels en peren.

    Wees eerlijk en zeg wat jij vind van wat men verstaat onder moslim extremisme ed.

  14. marry
    Geplaatst op 28 augustus 2011 om 8:00 am uur.

    @Cihan… ja ook Nederland heeft bloed aan haar handen omdat in NAVO verband gevraagd wordt om mee te helpen dictaturen en extremisten van alle soorten te verdrijven.
    We zijn ons ervan bewust hoor Cihan dat in Suriname en Bosnië menselijke drama’s zich afspeelden.
    Dat Afghanistan de Taliban hun eigen volk vernietigd én dat van anderen dringt ook niet tot jou door?
    Alles in de naam van macht, geld, en de roep van Allah?
    Ik word ‘eng’ van deze soort moslims en daar bent u er één van.
    Daarom en alleen daarom kijken sommigen hier in dit land naar moslims. Extremisten die de Islam besmeuren want een echte Moslim laat GOD Zijn werk doen en zoekt vrede en gerechtigheid.
    U schrijft:
    ‘ En voor alle duidelijkheid Islam zal de wereld domineren met rechtvaardig want Islam kent geen onrechtvaardigheid. En dit is de Belofte van Allah en zijn boodschapper vzmh.’

    Ik ben Christen en geloof in God als de Allerhoogste en wens u de echte vrede toe.. in hoofd, hart en daden.

  15. Gadamer
    Geplaatst op 28 augustus 2011 om 12:33 pm uur.

    Marry

    helemaal mee eens…
    Al geef ik zelf de voorkeur aan het universalisme….Ä°n de eerste plaats zijn we allemaal m e n s en daarna moslim christen jood etc etc..Het is universeel dat ieder mens vrede,liefde,respect,geluk wilt…waarom kunnen we niet extreem zijn in laatsgenoemde begrippen? extreem vredig…extreem liefdevol…extreem respectvol…etc etc..

    De mens kiest er over het algemeen toch voor om zichzelf te onderscheiden van de ander en dan krijg je dus extreme toestanden met negativiteit als basis….

  16. marry
    Geplaatst op 28 augustus 2011 om 1:40 pm uur.

    @Gadamer.. mooi gezegd en ik hoop daarom ook dat we als mens elkaar zullen ‘liefhebben’ om de mens zelf en vanuit welk geloof of idealisme dan ook!
    Verschil mag er zijn en daarom heb ik ook respect voor mens en dier.
    Laten er meer mensen zijn zoals jij dan komt het wel goed 😉 fijne dag verder!