vr 24 november 2017, 23:12 uur

Excuses van The Daily Telegraph aan Premier Erdogan

De Britse krant Daily Telegraph maakte het september vorig jaar wel erg bont. Premier Erdogan zou 25 miljoen Dollar uit Iran hebben ontvangen om campagne te voeren voor de aanstaande verkiezingen in juni. Na het verschijnen van het bericht reageerden Erdogan en de rest van zijn AK-partij als door een wesp gestoken. The Daily Telegraph werd leugens verweten en er werden excuses geëist. Bovendien was er sprake van dat Erdogan juridische stappen tegen de Britse krant zou ondernemen.

Het is echter de vraag of het daar nog van zal komen, want The Daily Telegraph is ondertussen op haar woorden teruggekomen: ‘In ons Internet artikel van 14 september “Iran donates $25 million to Turkey’s ruling party” hebben wij ten onrechte gesuggereerd dat Premier Erdogan een donatie van 25 miljoen Dollar in Iran heeft bedongen en geaccepteerd ten behoeve van de verkiezingscampagne van de AK-partij voor de komende verkiezingen. Wij zien nu in dat we verkeerd geïnformeerd zijn en dat deze beschuldiging niet met de waarheid overeenkomt. Premier Erdogan noch de AK-partij heeft over een dergelijke donatie met Iran onderhandeld, of deze geaccepteerd. Wij bieden Premier Erdogan onze excuses aan.’

(Peter Edel)



Er is 1 reactie

  1. kamer
    Geplaatst op 6 maart 2011 om 5:06 pm uur.

    🙂 typisch…de suggestie is toch al gewekt

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste Video: Erdogan veroordeelt bloed...
Het laatste nieuws van Lokum.nl