Corio ziet Turkije als vijfde thuismarkt

0
2

Vastgoedbedrijf Corio ziet Turkije als zijn vijfde thuismarkt. ‘We zijn erg positief over de Turkse retailmarkt, en onze focus ligt met name op Istanbul en Ankara’, dat zegt bestuursvoorzitter Jan de Kreij donderdag tijdens een toelichting op de halfjaarcijfers. Het Utrechtse bedrijf zette vorig jaar april zijn eerste stappen in Turkije met de aankoop van een belang van 46,9% in het winkelcentrum Akmerkez in Istanbul. Het winkelcentrum, dat in 1993 werd geopend, beslaat 34.680 m2 verhuurbare oppervlakte winkelruimte en heeft 246 winkeleenheden.

Corio heeft een vertegenwoordiger van het bedrijf naar Turkije gestuurd om een organisatie op te bouwen, maar De Kreij verwacht pas na ’twee of drie deals’ een Turkse vestiging van Corio op te zetten. ‘Zo hebben we het ook in Italie, Spanje en Frankrijk gedaan.’ In de komende drie jaar wil Corio een portefeuille opbouwen van USD 500 miljoen in Turkije exclusief Akmerkez, door belangen te nemen in projecten. Om voet aan de grond te krijgen in Istanbul en Ankara zoekt het bedrijf samenwerking met lokale partners.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here