di 26 september 2017, 22:06 uur

Drie agenten doodgeschoten in het oosten van Turkije

relDe afgelopen dagen zijn er rellen uitgebroken in Turkije na demonstraties over de situatie in Syrische stad Kobani. Volgens de NOS zijn daarbij drie agenten doodgeschoten in het oosten van Turkije. Ze werden onder vuur genomen op de plek waar gisteren hevige rellen uitbraken. Volgens Turkse media waren agenten bezig met een politieonderzoek bij een gebouw dat in brand was gestoken door relschoppers. Schutters openden het vuur en daarbij werden het plaatsvervangend hoofd van politie en twee agenten gedood. Het hoofd van het politiekorps raakte zwaargewond.

Gisteravond kwamen in het zuidoosten van Turkije vier mensen om bij een schietpartij tussen groepen betogers. Ook werden uit een wapenwinkel meer dan 100 vuurwapens en munitie gestolen. Kobani ligt al weken onder vuur. Zeker 200.000 Syriërs zijn naar Turkije gevlucht en hun oproep aan Turkije om in te grijpen wordt steeds luider.

De Turkse minister van Buitenlandse Zaken zegt dat er niet gerekend hoeft te worden op een Turkse inval in Kobani. “Het is niet realistisch om te verwachten dat Turkije in zijn eentje een operatie met grondtroepen opzet.” Volgens minister Cavusoglu wordt er met andere landen overlegd over maatregelen, en zal Turkije zijn verantwoordelijkheid nemen als er een gezamenlijk besluit komt.(Bron: NOS.nl)



Er zijn 7 reacties

  1. cengiz
    Geplaatst op 10 oktober 2014 om 11:26 am uur.

    wordt tijd om weer politie elite toe te sturen daar, de jaren 90 tijden moeten weer terugkomen toen koerden met harde hand onder de duim werden gehouden. geen genade en opruimen die handel

  2. Fadime
    Geplaatst op 10 oktober 2014 om 5:50 pm uur.

    Dit is de nieuwe Turkije dat Erdohain bedoelde. Durmak yok belaya devam!!!

    • Stratenmaker
      Geplaatst op 10 oktober 2014 om 10:46 pm uur.

      En hoe heeft jouw leider Kilicdaroglu dat dan voor ogen, weet je dat ook, slimme muts?
      Of heeft die gewoon helemaal geen ogen?

      • Fadime
        Geplaatst op 11 oktober 2014 om 11:48 am uur.

        Hoe kom je erbij dat Kilicdaroglu mijn leider is??

        Turkse politiek bestaat niet alleen uit AKP en CHP.

        Het is ook triest hoe schaapjes als jij geobsedeerd zijn met Kilicdaroglu.

        • Maho
          Geplaatst op 12 oktober 2014 om 8:56 pm uur.

          Alleen uit AKP…nou vooruit dan maar ook een beetje MHP. De rest zijn een stelletje schooiers (CHP) en terroristen (HDP) die zich een partij noemen. De overige restanten zijn Niet eens de moeite waard om genoemd te worden.

        • Stratenmaker
          Geplaatst op 12 oktober 2014 om 10:52 pm uur.

          Oh? Vertel eens Fadime, wie is dan jouw leider? Of ben jij dan degene op wie Turkije al zo lang wacht, namelijk de leidster van een nieuwe politieke partij die het nóg beter gaat doen dan Erdogan?
          In dat geval moet je toch even je ideeën hier uiteen zetten in meer dan 2 regeltjes, misschien stem ik dan wel op je.
          .
          Als je alleen dommige one-liners blijft schrijven waarin je je frustraties met name op de persoon Erdogan richt, dan moet je me niet kwalijk nemen dat ik je verder niet erg serieus neem.

  3. cengiz
    Geplaatst op 12 oktober 2014 om 8:25 pm uur.

    capulcular ve kurtler Turk polisi vuruyorlar bu fadime gelmis erdogandan bahsediyor, gercekten ne salakmis… rare wezens aminam….