ma 25 september 2017, 23:08 uur

Kerk en moskee gaan samen in Turkije

KerkMoskeeEen bijzondere ontdekking in Turkije: daar delen een oude kerk en een moskee dezelfde grond, tuin en muren. De vondst werd gedaan bij archeologisch onderzoek in Mardin, een oude stad in het zuidoosten van Turkije. Het is een van de oudste bewoonde gebieden in de regio, al sinds 4000 voor Christus waren er verschillende beschavingen en religies. Dat een kerk en een moskee zo dicht bij elkaar gevonden zijn, is uniek.

De opgravingen in het gebied zijn tien jaar geleden begonnen. De moskee kwam als eerste aan het licht, daarna vond men de kerk. Vanwege de bijzondere ontdekkingen die in Mardin gedaan worden beschouwt men het gebied ook wel als een openluchtmuseum. Bekijk de reportage:



Er zijn 11 reacties

  1. has
    Geplaatst op 18 april 2014 om 12:22 pm uur.

    dit soort dingen zie je niet in westerse christelijke wereldjes

    • wim
      Geplaatst op 19 april 2014 om 9:02 pm uur.

      Zag je niet bedoel je?

    • Izmir
      Geplaatst op 26 april 2014 om 12:27 am uur.

      Dankzij de Westelijke wereldjes woon jij in Nederlandjes. Sorry je zult de Nederlanders wel verfoeien. Haram aan de brood die we van ze gevreten hebben. Christelijke scum!! Bah vies isj sjemerig!!

  2. Izmir
    Geplaatst op 19 april 2014 om 1:28 pm uur.

    Wereldjes? Wat ben jij achterlijk has. Kweenie zeker er waren kerken in europa en amerika waar mensen van vesrchillende geloven samen gingen bidden.

    • Izmir
      Geplaatst op 26 april 2014 om 12:27 am uur.

      New age misschien?

  3. Hulya
    Geplaatst op 20 april 2014 om 11:41 pm uur.

    Mooi voorbeeld in Turkije, ik ha dook gelezen op dat het wel een oude opgraving was

  4. has
    Geplaatst op 21 april 2014 om 1:06 am uur.

    izmir wat kom jij jezelf een Turkse stad noemen achterlijke, vervuil het niet

    • wim
      Geplaatst op 22 april 2014 om 11:36 am uur.

      Has. Er komt met een mooi voorbeeld ”
      Kerk en moskee gaan samen in Turkije
      !” waarin men vroeger liet zien hoe het kon en dan ga jij even alles weer op scherp zetten. Dat druist juist in tegen datgene wat onder de kopregel staat geschreven. Wil je nu alleen maar ruzie zoeken of zoek je samenspraak? Ik begrijp je houding niet?

  5. Izmir
    Geplaatst op 22 april 2014 om 2:00 am uur.

    Has s…

  6. Izmir
    Geplaatst op 22 april 2014 om 8:35 am uur.

    Je praat net een Marrokaan. Wat wat kom jij hier doen?

  7. D
    Geplaatst op 25 april 2014 om 4:11 pm uur.

    nou nou wat een nieuws, in Istanbul is er een plaatsje Kuzguncuk en daar staat een kerk en moskee naast elkaar!!! en verderop een synagogue, grieks orthodoxe kerk alles in een een klein dorpje in een mega stad.

    http://www.sabah.com.tr/GununSohbeti/2009/09/10