do 22 juni 2017, 18:36 uur

Demonstranten in Istanbul hard aangepakt

demonstrantenDe Turkse politie pakt demonstranten op het Taksimplein in Istanbul hard aan. Actievoerders riepen gisteren op om vandaag op het plein te protesteren tegen de regering-Erdogan. Aanleiding is het recente corruptieschandaal waar zoons van drie oud-ministers uit de regering van premier Erdogan bij betrokken zouden zijn.

Nog voor het aangekondigde protest op gang kwam, gebruikte de ME traangas, rubberkogels en waterkanonnen om betogers weg te jagen. De protesten gaan wel door, maar zijn minder massaal dan verwacht.

“Het is nog steeds onrustig in Istanbul”, zegt NOS verslaggever Kees van Dam. “Her en der in het centrum zijn gevechten tussen de oproerpolitie en kleine groepen demonstranten. Het echte grote protest is nooit van de grond gekomen door de massale aanwezigheid van de oproerpolitie.” Ook in de hoofdstad Ankara wordt gedemonstreerd. Lees verder op NOS.nl.



Er zijn 19 reacties

  1. Amsterdammer
    Geplaatst op 28 december 2013 om 6:10 pm uur.

    Teleurgesteld Peter???kijk je tv in Turkije??dit is de 2 x dat akp laat zien dat ze een grote partij zijn en dat er veeeeeeel mensen van akp houden,en luister heel goed naar Erdogan oké!!!!zo een leider zal je nooit meer zien

  2. Izmirli
    Geplaatst op 28 december 2013 om 8:51 pm uur.

    Jou denken is achterlijk.

  3. Izmirli
    Geplaatst op 28 december 2013 om 8:54 pm uur.

    Is dit nou reclame voor de Turken in Nederland? Jij bent een super aanwinst voor de multiculturele samenleving. Ga zo door Amsterdammer.

  4. Izmirli
    Geplaatst op 28 december 2013 om 8:55 pm uur.

    Iedereen en alles afzeiken.

  5. Burcu
    Geplaatst op 28 december 2013 om 11:09 pm uur.

    Corruptie en stelen wordt goed gepraat door RTE maar demonstranten worden aangepakt. Dat zegt genoeg over deze “leider”.

  6. alper
    Geplaatst op 28 december 2013 om 11:36 pm uur.

    ik lees op aljazeera.com de reacties van arabieren op een bericht over de schandalen. Ik ben verbaasd. Alleen maar lof voor de AKP. Terwijl in de westerse media hatelijke berichtgeving circuleert. Turken moeten weten wie hun vrienden en vijanden zijn.

    • Marly
      Geplaatst op 30 december 2013 om 1:42 pm uur.

      Als je zo blij bent met Arabieren en hun democratie wat doe je dan nog hier in een westers land??

  7. Izmirli
    Geplaatst op 29 december 2013 om 1:34 am uur.

    Waren de Arabieren dan vrienden van de Ottomanen tijdens de eerste wereld oorlog? Niet dat het nog wat uitmaakt. De Arabieren vinden het vast goed dat de Akp bestaat. Kan Turkije ook naar de Pale. .Ik bedoel Filistijnen toe.

  8. Izmirli
    Geplaatst op 29 december 2013 om 1:43 am uur.

    Nee serieus . Jullie van de Akp kamp willen jullie leefwijze en mening aan anderen opleggen. Daardoor zal er nooit vooruitstrevende en voortvarende maatschappijen /samenlevingen ontstaan geleid door Islamistische partijen. Moslim / Arabische landen zoals Maleisie en Saudie Arabie hebben hun olie en doen verder niets. Het ontbreekt aan verlichting in de Moslim wereld.

  9. Izmirli
    Geplaatst op 29 december 2013 om 1:44 am uur.

    Moeten ophouden met vingerwijzen naar het Westen toe.

    • Marly
      Geplaatst op 30 december 2013 om 1:53 pm uur.

      Voor zover ik het op deze site lees reageert u volgens mij als enige op een normale manier op een corruptie schandaal dat plaatsvindt in Turkije.
      Direct in de verdediging gaan tegenover het land Turkije én het Islamitisch geloof is helemaal niet nodig denk ik dan.
      Het zijn de mensen (individu) die de verkeerde dingen doen en dan kun je toch gewoon nog trots zijn op je land en je geloof!

  10. cengiz
    Geplaatst op 29 december 2013 om 11:49 am uur.

    ze worden niet hard genoeg aangepakt in mijn ogen. ze blijven als ratten tevoorschijn komen elke keer en dat is niet de bedoeling. deze corruptie schandaal zal net als de voetbalschandaal overwaaien en ondertussen betaalde zionist peter figuren en ongelovige turkse wannabe westerlingen zullen net als die demonstranten als ratten steeds tevoorschijn komen helaas.

  11. Amsterdammer
    Geplaatst op 29 december 2013 om 10:33 pm uur.

    Izmirli ik zeik iedereen en alles af die iedereen en alles afzeikt van de akp en de conservatieve Turken begrepen?snap je het spelletje nog wel of te dom ervoor?? Burcu volgens mij stuurt Erdogan zijn ministers weg wie hij verdenkt van corruptie?en hij pakt mensen aan binnen de justitie die de politieke koers willen bepalen snap jij ook het spelletje nu?? Ga toch weg maan GERI zekalilar,voor alle duidelijkheid voor jullie toekomstige reacties aan mij ik snap het spelletje wel,werk niet met mijn emoties dussssssssss…..en ik heb echt niet het idee dat ik reclame voor de Turken moet maken in nl,daar is mijn keuken,geschiedenis,wel genoeg voor alleen mensen zoals jij die zich minderwaardig voelen hebben zulke ideen denk jij nou echt dat ik me moet uitsloven voor mensen die de apartheid de wereld in hebben geholpen??

    • Izmirli
      Geplaatst op 6 januari 2014 om 8:10 pm uur.

      Dat komt omdat jij geen trots hebt scheefneuzige boer.

  12. alper
    Geplaatst op 30 december 2013 om 4:16 pm uur.

    Gezi, ik bedoel, geri zekalilar heb je jammer genoeg ook in TR.

    • Izmirli
      Geplaatst op 6 januari 2014 om 8:11 pm uur.

      Hoe origineel boer.

  13. Turkie
    Geplaatst op 31 december 2013 om 4:32 pm uur.

    Mooi weg met die demonstranten. Wellicht is de opkomst wel zo laag omdat ze geen moraal meer hebben, ze weten dat ze nooit kunnen winnen OF dat die domme turken die blindelings deze mensen volgen EINDELIJK wakker zijn geworden. Hedef 2023 hehehe

  14. Izmirli
    Geplaatst op 6 januari 2014 om 8:10 pm uur.

    Stelletje boeren zijn jullie,betrokkenen weten wel wie ik bedoel. Komt een Atasozu bij mij op. Boeren uit de bergen verjagen de mensen uit de stad.