ma 26 juni 2017, 02:17 uur

Nederlanders opgepakt in Turkije

alaaIn Turkije zijn vannacht bij de grens met Syrië twee Nederlanders opgepakt. Het zijn een video-journalist en een Nederlands-Syrische vrouw uit Delft. De vrouw, Alaa Abdulfatah, twitterde dat ze gevangen zit in de Turkse plaats Mardin. De andere Nederlander is de journalist Bud Wichers. Dat meldt De NOS.

Via Twitter deed Abdulfatah een oproep aan het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken: “Help ons: we zitten in Mardin gevangen en weten niet wat ze van plan zijn.”

Een woordvoerder van Buitenlandse Zaken zegt dat de Turkse autoriteiten de arrestatie niet hebben bevestigd. Het ministerie onderzoekt de zaak. Mogelijk zijn de twee opgepakt omdat ze de grens met Syrië illegaal wilden oversteken. Details over hun reis zijn niet bekend.



Er zijn 8 reacties

  1. zim
    Geplaatst op 18 augustus 2013 om 11:03 pm uur.

    help er zitten Moslims vast in guantanamo-bay zonder enige bewijs en zonder aanklacht, ze weten niet ze van plan zijn…

  2. zim
    Geplaatst op 21 augustus 2013 om 12:07 pm uur.

    een syrische koerd die maar al te graag gebruik maakt van haar hollandse paspoort waar hollandse media maar al te graag haar hollander noemt omdat ze vast zit in Turkse gevangenis. westerse media is en blijft achterlijk en hypocriet.

    • wim
      Geplaatst op 21 augustus 2013 om 1:07 pm uur.

      Als u mij permiteert!
      Zim je bent een achterlijk varken.
      LOL

      • Sam
        Geplaatst op 28 augustus 2013 om 9:16 pm uur.

        Wim,
        Wil jij je eigen familie naam niet aan een ander
        Toedelen?

  3. hatice
    Geplaatst op 21 augustus 2013 om 5:58 pm uur.

    heerlijk goedkope TV momenten creeer je dus zo.

    waarschijnlijk was de inhoud van de camerabeelden en het verhaal bij lange na niet genoeg om de TV te halen.

  4. Senay
    Geplaatst op 23 augustus 2013 om 2:41 pm uur.

    Wwhhaa en nou z?jn we achterlijk aaajhh… lolll.

  5. Amsterdammer
    Geplaatst op 23 augustus 2013 om 4:44 pm uur.

    Hahahahahahah lees je dat zim??wim is boos op je hahahahahahah,een achterlijk varken,hee joh Wim doeeessss normaaaaalllll joh hahahahahahah jij bent toch altijd de slimme mannetje hier op lokum,ga nou niet schelden joh,ik wil niet dat je gaat schelden,nu kappen joh,nokke ermee,en nu basta,tamam artik yeterrr,hahahaahahahahahahaa

  6. Sam
    Geplaatst op 28 augustus 2013 om 9:21 pm uur.

    Illegaal de grens over?
    niet arresteren,maar gelijk de kogel .
    Er is een grenspost en daar kun je legaal de grens passeren.
    Journalisten denken dat ze alles mogen.