vr 18 augustus 2017, 08:58 uur

Turkije vindt militaire interventie in Egypte ondemocratisch

ahmet-davutoglu1De Turkse minister van Buitenlandse Zaken Ahmet Davutoglu noemt de interventie van het leger in Egypte een militaire coup, die onaanvaardbaar is. Turkije, dat een lange traditie heeft in politieke inmenging van het leger, vindt de militaire interventie in Egypte ondemocratisch.

Andere islamitische landen reageren verheugd op het verdrijven van president Morsi, maar het Westen blijft voorzichtig. Dat schrijft de Belgische site standaard.be.



Er zijn 13 reacties

  1. wim
    Geplaatst op 6 juli 2013 om 2:57 pm uur.

    Ik begrijp waarom Ahmet Davutoglu niet blij is. Hetgeen in Egypte is gebeurt kan ook in TR gebeuren. Alhoewel er zitten reeds vele militairen achter de tralies in TR. Politieke religie is schijnbaar niet aantrekkelijk voor grote groepen mensen. Zou Ataturk’s visie dan toch meer veiligheid bewerkstelligen? We zullen zien wat de toekomst brengt.

    • Dekschip
      Geplaatst op 8 juli 2013 om 1:04 am uur.

      Hetgeen wat in Egypte is gebeurd kan niet in Turkije gebeuren..
      ..
      Vanuit Turkije kan ik je mee delen dat de mensen hier niets anders willen als Erdogan!
      ..

  2. Dekschip
    Geplaatst op 7 juli 2013 om 12:41 am uur.

    Al die moslimlanden vinden het geweldig omdat ze worden geregeerd door niet moslims..
    Een democratisch gekozen president hoort via een democratische manier te worden afgezet…

    Voor de komende 20 jaar zal daar achter de schermen geen democratie plaats vinden.
    Hoe ik dit weet??
    Kijk maar naar Turkije.. Daar heeft het een halve eeuw geduurd voordat ze eindelijk af waren van staatsgrepen..
    ..
    Reden??
    Vul maar zelf in!

    • Wim
      Geplaatst op 8 juli 2013 om 9:03 am uur.

      “Dekschip”
      1.Waarom vinden Moslimlanden het geweldig om geregeerd te worden door niet Moslims?
      2.Hoe ziet het democratisch afzetten er volgen jou uit?
      3.In Turkije geen staatsgreep meer?

      Misschien moet Turkije lering trekken uit de gebeurtenissen en wel het hele volk bedienen en niet een bepaalde groep?

  3. Amsterdammer
    Geplaatst op 7 juli 2013 om 7:39 pm uur.

    Wim je teksttuele uitleg botst een beetje met elkaar,k hoop dat het in je hoofd wat meer geordend is Maar dat zal wel niet!

  4. Amsterdammer
    Geplaatst op 7 juli 2013 om 7:44 pm uur.

    Europa blijft voorzichtig?????!!!!wat een grap ,Europa blijft stiekem en vals en vies moest de site mee afsluiten,zo voorzichtig waren ze niet tegen Erdogan zijn aanpak,de leeuwen van anatolia zijn wakker Turken haters wie dat ook moge zijn wie zich ook aangesproken voelt!,jullie zijn gewoooonnn banggg voor de islam voor een sterke verenigde islam dat is gewoon de harde keeeiiharde waarheid

  5. Amsterdammer
    Geplaatst op 8 juli 2013 om 2:30 pm uur.

    Wim ataturk leeft niet meer en zijn visie ook niet meer,slaap jij ofzo,het is de tijdperk van een democratische islamitische man en die man heet??juist meneer Erdogan,en hij is een dappere leider,die gewoon stoer is zelfs tegen die klungels in Europa

    • wim
      Geplaatst op 8 juli 2013 om 9:56 pm uur.

      dat zei men vroeger ook over Adolf oetlul!

  6. Denkeensna
    Geplaatst op 8 juli 2013 om 7:44 pm uur.

    Dekschip je bent een boer die uit zijn nek lult, inderdaad daar in de bergen waar jij vandaan komt willen jullie erdogan. Turk askeri geliyor!!!!!!!! Yobazlari asmaya!!!!!!

  7. Denkeensna
    Geplaatst op 8 juli 2013 om 7:46 pm uur.

    Volgens mij zijn moslims elkaar aan het uitmoorden hamasterdammer.

  8. Denkeensna
    Geplaatst op 9 juli 2013 om 12:48 pm uur.

    In de ware Turken hun harten, leeft Ataturk voort! Cant fight ideas with gass!!!!

  9. Denkeensna
    Geplaatst op 9 juli 2013 om 12:52 pm uur.

    Er is in het verleden van Turkije 4 keer een staatsgreepjunta geweest. Er ataat binnenkort wel een kolonel op om de Akp met het Ataturk leger omvertewerpen!!! Dan is het bye bye Erdogangster!!!

  10. Amsterdammer
    Geplaatst op 9 juli 2013 om 2:30 pm uur.

    Wordt maar lekker geeeeeeeeekkkkkkkkkkkkk,lekker voor jullie!!! Hitler was een ziek gestoord mens die alles kapotmaakte erdogan bouwt alles,jij leeft al helemaal in een fantasie wereld( denkeensna),wim heb je al je hondje uitgelaten,wat eet je vanavond(boerenkool met doppertjes loser kaaskoppen slijmbakken ben je jaloers?op onze koning erdogan,zielige europeanen,jullie vrouwen zijn al begonnen hier te wippen voor 50€ omdat ze geen geld hebben wist je dat al?ben jij ook al begonnen je reet te verkopen?