zo 25 juni 2017, 13:31 uur

Vakbond FNV steunt Turkse demonstranten

FNVVakbonden voeren vrijdag en zaterdag wereldwijd actie om steun te betuigen aan Turkse demonstranten en aan vakbondsleiders die vast zitten in Turkije. Dat meldt het Parool. In Nederland overhandigt FNV Bondgenoten-voorzitter Ellen Dekkers vrijdag een brief met eisen aan de Turkse ambassadeur.

In de brief eist Dekker het vrijlaten van alle gearresteerden. Alle aanklachten tegen hen moeten vervallen. Degenen die verantwoordelijk zijn voor het politiegeweld moeten worden aangepakt en alle verboden op bijeenkomsten en demonstraties moeten volgens Dekker worden opgeheven. Bron/Lees verder: Het Parool.



Er zijn 10 reacties

  1. Dekschip
    Geplaatst op 21 juni 2013 om 11:14 am uur.

    Ik woon 140 km van die consulaat af.. Maar ik ga er ook na toe!!
    Ik kom om Erdogan te steunen!!
    Wa denken jullie, den haag, stad vol PKK aanhangers!
    Consulaat, ik kom er aan!
    Basbakanimi kurtlere yedirmem!

  2. Amsterdammer
    Geplaatst op 22 juni 2013 om 12:34 am uur.

    Meneer of mevrouw dekker moet je niet je hond uitlaten ofzo,of gaan vissen,of naar je parenclub gaan,of misschien je senioren in nl gaan helpen k denk dat die meer je steun nodig hebben

    • Dekschip
      Geplaatst op 22 juni 2013 om 10:47 pm uur.

      Tjah.. Uit verveling ga ik hier maar zitten vervelen..

  3. wim
    Geplaatst op 22 juni 2013 om 10:20 pm uur.

    Wel even naat het journaal gekeken wat 40.000 landgenoten in Duitsland zeggen. Wel even gekeken wat paranoya-Erdogan zei. Het wordt tijd dat hij ook gaat luisteren naar de democraten. Zijn samenzweringstheorie t.a.v. Brasil is bijna lachwekkend ware het niet dat het het onstaan van een dictatuur probeert te verdoezelen.

    • Dekschip
      Geplaatst op 23 juni 2013 om 7:05 am uur.

      Heb jij enig idee hoeveel Turken er in Duitsland wonen?
      Hint.. 7 cijferig getal!
      ..
      Het is hier echt een gewoonte geworden om hun die het hardst roepen te geven wat ze eisen..
      ..
      Weet jij wel wat de fundering van democratie inhoud of was je tijdens de les te druk bezig met het ontdekken van je lichaam?? Basisschool basisregel, wie is voor – wie is tegen.. De meerderheid die wint!

      Wimmetje, wel blijven opletten he!

      • wim
        Geplaatst op 23 juni 2013 om 9:57 pm uur.

        Verschil tussen jou en mij is nogal groot. Ik loop niet hersenloos achter grootbekken aan.

        • Dekschip
          Geplaatst op 25 juni 2013 om 2:23 am uur.

          “Verschil tussen jou en mij”..?
          Wimmetje.. Is er iets kapot in je hoofd ofzo?
          Misschien ligt daar het verschil die je zoekt..

          Nogmaals… Enig idee hoeveel Turken er in Duitsland wonen??
          ..
          Tip. Aantal Demonstranten : aantal Turken x 100 = aantal %..
          ..

          • Wim
            Geplaatst op 25 juni 2013 om 2:10 pm uur.

            Dat zeg ik!
            In een democratie luistert de meerderheid ook altijd naar de minderheden. In een dictatuur helaas niet!
            Wiens zienswijze volg jij?
            En Dr. Adnan Ibrahim de imam bedoelt een heel andere leefwijze dan die ik meen aan te treffen bij een aantal discussiegenoten hier op deze site. Misschien wel goed om de imam eens te beluisteren op youtube?

          • Dekschip
            Geplaatst op 29 juni 2013 om 12:17 am uur.

            Fijn dat je toegeeft dat er iets kapot is in je hoofd..
            ..
            Wim.. Voor de laatste x.. In een democratie geeft de minderheid gehoor aan de meerderheid..
            Vb.
            80 % wilt Erdogan 20 % heeft kei hard pech!
            ..
            Wim.. Imam?? haha.. Besef je zelf nog wel wat je zegt en waar je andwoord op geeft of ben je gewoon niet meer te redden..

          • Wim
            Geplaatst op 29 juni 2013 om 12:46 am uur.

            Even voor de goede orde ik zoek geen verschil. Ik duid het verschil.