wo 26 juli 2017, 00:33 uur

Mogelijk referendum over plannen voor Gezi-park

janeeDe Turkse regering is mogelijk bereid tot het houden van een referendum over de plannen voor het Gezi-park. Een woordvoerder van de AK-partij van de Turkse premier Erdogan heeft dat laten weten melden diverse media.

Het aanbod van de regering voor een referendum volgde op een bespreking gisteren tussen premier Erdogan en een groep actievoerders. Erdogan ontving in zijn kantoor in Ankara elf actievoerders, onder wie academici, studenten en kunstenaars.

De Turkse president Abdullah Gül zei woensdag tegen verslaggevers dat de problemen in Turkije op ‘democratische wijze’ moeten worden aangepakt en niet met geweld.



Er zijn 9 reacties

  1. Dekschip
    Geplaatst op 13 juni 2013 om 12:50 am uur.

    Tjah.. Daar heb je niet van terug he!

    • wim
      Geplaatst op 13 juni 2013 om 9:34 pm uur.

      Koop maar bruine laarsen!

  2. Osmanli torunu
    Geplaatst op 13 juni 2013 om 8:57 am uur.

    Een dictator die via een referendum de mening van de wijk vraagt!!
    En.. hier roepen ze dat hij autoritair en dictatoriaal is.

    Ik snap er niks meer van.!!

  3. Senay
    Geplaatst op 13 juni 2013 om 10:04 am uur.

    Turkije hoeso Niet democratisch?

    In Nederlannd mochten we niet een referendum houden i.v.m. de Euro. Het was niet bespreekbaar. Werd door ons strot gedauwd.

    Zie Eurolanden nu.

  4. Wim
    Geplaatst op 13 juni 2013 om 11:12 am uur.

    Lekker lullen als er 50%-AKP rondhuppelt! Uitslag is je toch al bekend dan!
    In een democratie wordt ook naar de minderheden geluisterd en is het niet een dictaat van de meerderheid. Denk aan vrouwenrechten-geaardheid-niet religieus zijn- religie -kritische journalisten- Kunstenaar – musici – acteurs – wetenschappers – ras – afkomst – etc. D.w.z. ieder zijn/haar rechten en plichten.

    • Dekschip
      Geplaatst op 13 juni 2013 om 10:44 pm uur.

      Je hebt gelijk.. De meerderheid moet naar de minderheid luisteren.. Dat is democratie!

  5. Didi
    Geplaatst op 15 juni 2013 om 12:56 pm uur.

    Zelfs Hitler hield referenda. En wie durft te beweren dat Hitler geen dictator was? Kortom: dat Erdogan het volk wil raadplegen middels een referendum, maakt hem nog geen democratisch leider.

    • Dekschip
      Geplaatst op 16 juni 2013 om 2:41 am uur.

      Ooit gehoord van de gezegde, “hij die de oorlog wint schrijft de geschiedenis”?
      ..
      250.000 mensen, hiroshima..
      Wie durft te beweren dat Winston geen massamoordenaar is..?!
      ..
      Kortom, dat Erdogan zijn volk raad pleegt en het westen niet, maakt hem wel democratischer als o.a. jou Rutte.
      ..

  6. SenSen
    Geplaatst op 16 juni 2013 om 8:48 pm uur.

    😉