di 24 oktober 2017, 02:03 uur

Turkse mannen doen aangifte verkrachting door topman justitie

Twee mannen uit Turkije hebben aangifte van verkrachting en seksueel misbruik gedaan tegen de secretaris-generaal van het ministerie van Justitie. Zij zouden tijdens de vermeende misdrijven 12 en 16 jaar zijn geweest, meldde hun advocate Adèle van der Plas maandag. Het landelijk parket van het Openbaar Ministerie bevestigt dat er formeel één aanklacht van deze strekking is binnengekomen. Er vindt nu een oriënterend onderzoek plaats, aldus een woordvoerder van het OM.

De mannen zijn volgens eigen zeggen zelf slachtoffer van de topambtenaar. Ze stellen dat ze door de Turkse politie zijn geronseld, naar een hotelkamer zijn gebracht en daar zijn verkracht. Een van de twee mannen is volgens Van der Plas inmiddels door de politie ondervraagd.

Inmiddels heeft zich nog een derde Turkse man gemeld die zegt dat hij als kind door de topambtenaar van Justitie is verkracht. Hij staat volgens Van der Plas op het punt aangifte te doen. Eerder heeft het gerechtshof een verzoek om de topambtenaar te laten vervolgen voor zedenzaken, afgewezen.



Er zijn 8 reacties

  1. murat55
    Geplaatst op 6 september 2011 om 5:18 pm uur.

    onzin

  2. Hasan
    Geplaatst op 6 september 2011 om 8:28 pm uur.

    Het zijn zeker koerden die gasten die verkracht zijn.

  3. Satcommando
    Geplaatst op 7 september 2011 om 9:24 am uur.

    Belachelijke beschuldigingen ? Ze proberen er ook alles aan te doen om Turkije “zwart” te maken. De Nederlandse Media speelt hier ook een hele grote rol.

  4. Davaro
    Geplaatst op 7 september 2011 om 4:40 pm uur.

    komen ze nou pas mee,sikilmis gotun davas olmazmis :))

  5. Leila Turk Ona
    Geplaatst op 8 september 2011 om 11:56 am uur.

    Ik begrijp hier niks van.

    En hoe oud zijn de (zogenaamde) slachtoffers nu?

    Waarom hebben ze tot nu toe ermee gewacht?

    En wie is die (zogenaamde) top ambtenaar? werkt hij hier in Nederland voor de politie, of in Turkije?

    Ook in Turkije is verkrachting etc, strafbaar! Hebben de (zogenaamde) slachtoffers wel een aangifte gedaan in Turkije?

    Is die (zogenaamde) topambtenaar nog werkzaam?

    Is de (zogenaamde) topambtenaar zeker van Koerdische of Turkse afkomst? Waar was hij werkzaam (hoe kwam hij in aanraking met de slachtoffers..kan het duidelijker?

    Wie zijn de slachtoffers? Gaat het om PKK leden?

  6. Davaro
    Geplaatst op 8 september 2011 om 3:18 pm uur.

    Leila doe niet zo interessant svp.

  7. Candide
    Geplaatst op 9 september 2011 om 4:59 pm uur.

    @Satcommando
    Het gaat om aangifte tegen Joris Demmink, topambtenaar bij Nederlandse justitie. Dus niks tegen Turkije. Toendertijd bemoeide Demmink zich ook met het proces tegen Huseyin Baybasin; Baybasin heeft wel eens laten vallen dat hij wist dat Demmink van kleine jongetjes hield. Misschien is Demmink daar ook wel mee gechanteerd vroeger… Zijn dit ook antwoorden op jouw vragen, Leyla Turk Ona?

  8. Aytekin
    Geplaatst op 14 september 2011 om 9:20 am uur.

    Haasan sana bassam faÅŸist rasist door hz als jij vLles er nog steeds doden