za 25 november 2017, 10:23 uur

Minder uitkering voor Nederlanders in Turkije

Nederlandse uitkeringsgerechtigen die buiten de Europese Unie wonen, krijgen straks aanzienlijk minder geld op hun bankrekening bijgeschreven. Minister Henk Kamp (Sociale Zaken) stuurt daarover maandag een brief aan de Tweede Kamer, zo meldt De Telegraaf. Aan weduwen en weduwnaars zal circa 5600 euro per jaar minder worden uitgekeerd.

In 2008 ging voor 2.370 kinderen bijslag naar Turkije. Per euro kan in sommige landen tot zes keer zoveel worden gekocht als in Nederland. Het kan dan ‘winstgevend’ zijn om naar een land buiten de Europese Unie te verhuizen. Daarom vindt het kabinet het logisch dat iemand die in een goedkoper land woont, ook minder uitkering krijgt.

”Ons uitkeringsstelsel is bedoeld voor mensen die wonen in Nederland”, aldus Kamp. “Het is niet de bedoeling uitkeringen over de hele wereld te verspreiden.” De minister past de uitkering aan het kostenniveau aan van het land waar de ontvanger woont. Vanaf 1 juli volgend jaar wordt de toelage aangepast.

Lees ook: ‘Ongelijkheid en symboolpolitiek bij aanpak export uitkeringen‘.



Er zijn 11 reacties

  1. Ja
    Geplaatst op 5 september 2011 om 2:30 pm uur.

    Nee ze moeten juist nog meer betalen. Die sojsuz kopek er betalen toch ook naar kafir junanistan. Somurelim bu serefsizleri. Alles op geld gooien millet Ujanin hak Ari uzi kullanalim. Alles op geld gooien!!!!!!!!

  2. Ja
    Geplaatst op 5 september 2011 om 2:32 pm uur.

    Alles op geld gooien tun haklarimizi. Kullanalim bunlar zeggen het niet Alessandro gebruiken van belastingrecht en zorgrecht, alles op GELD gooien.

  3. ozkan
    Geplaatst op 6 september 2011 om 8:04 pm uur.

    Nederland is een prachtland wees blij. Ik hou van Nederland. Canimi kanimi veririm. Bugune kadar bana turkiye ne verdi? DOGDUGUN YERDE DEGIL DOYDUGUN YERDE YASAYACAKSIN. Gercekci olalim arkadaslar.

  4. Semih
    Geplaatst op 6 september 2011 om 11:17 pm uur.

    Bence hic vermesin cok sacma. Benim verdigim vergilerle issiz gucsuz ise yaramaz insanlari besliyorlar.

    @ Ozkan
    sen bu gidisle gotunu de verirsin arkadasim. biraz sakin ol. Gotunu kolla

  5. Gadamer
    Geplaatst op 7 september 2011 om 12:40 am uur.

    Ozkan

    SEN ne verdin TRye?

  6. Gadamer
    Geplaatst op 7 september 2011 om 12:42 am uur.

    Semih…:o))

  7. Ozkan
    Geplaatst op 7 september 2011 om 9:06 pm uur.

    @gadamer en semih defolun gidin ozaman zogenaamd TURKIYEYE kurtarin BEN TURKIYEYE PARA YOLLADIM PARA AVRUPA PARASIYLA BESLENIYOR TURKIYE

  8. Gadamer
    Geplaatst op 8 september 2011 om 12:45 am uur.

    Ozkan

    een betere wereld begint bij jezelf…
    Don’t think but act you dimwit.

  9. TURK KANI
    Geplaatst op 9 september 2011 om 3:17 pm uur.

    Eerlijk maar waar. Zonder de Turken in Europa had turkije niks.

  10. Michel
    Geplaatst op 9 september 2011 om 5:54 pm uur.

    Nederland WAS een geweldig land, maar dit karbinet neemt alleen populistische maatregelen wat bijna niets oplevert.

  11. YUSUF
    Geplaatst op 20 maart 2013 om 2:58 pm uur.

    hadi len hainler burdaki tuklerin ne katkisi oldu da turkiye bir hicdi diyorsun biride canimi kanimi veririm diyor hollanda icin su an turkiye en zengin 5 ulkeleri arasinda