zo 24 september 2017, 10:42 uur

Bom ontploft in vakantieoord Turkije

Op een strand in een vakantieoord in de Turkse stad Kemer (42 kilometer ten zuidwesten van Antalya) is zondagochtend een bom ontploft. Zes mensen raakten lichtgewond. Dat heeft de Turkse nieuwszender NTV gemeld. Volgens de NTV was de bom in het zand begraven en raakten de meeste mensen gewond door rondvliegende stenen.

Niemand heeft de verantwoordelijkheid voor de explosie opgeëist, maar Koerdische rebellen hebben in het verleden vaker aanvallen uitgevoerd op vakantieoorden. Het vakantieoord is populair onder Duitse, Nederlandse en Russische toeristen.



Er zijn 13 reacties

  1. Gadamer
    Geplaatst op 28 augustus 2011 om 12:54 pm uur.

    Hasan

    wat heb je hierop te zeggen?

  2. hazal
    Geplaatst op 28 augustus 2011 om 1:16 pm uur.

    @Gadamer

    Ik denk dat hij gaat zeggen, ik zat/zit toch in bodrum..

  3. ja
    Geplaatst op 28 augustus 2011 om 2:45 pm uur.

    Net als met Noorwegen hebben de mensen hun mening al klaar. Weet u bijv. dat het Turkse leger dit soort dingen doet om hun exorbitante subsidies uit de belastingkas te spekken? Zoals de VS Al-Quaida nodig heeft misbruikt het leger de kreet PKK om maar macht te blijven behouden. Opvallend toch dat de PKK plotseling weer “oplaait” juist nu de hele legertop is opgestapt? Eerst eens verdiepen in andermans cultuur en politiek alvorens hier Wilderiaanse kreten te slaan zou geen kwaad kunnen.

  4. Erdal
    Geplaatst op 28 augustus 2011 om 5:19 pm uur.

    Ik denk dat hier meer achter zit dan alleen de leger top van TC.

    Leger top en externen hebben als slapende cellen met elkaar samengewerkt.

  5. Ay Yildiz
    Geplaatst op 30 augustus 2011 om 12:47 am uur.

    @ ja (Peter Edel)

    Schei toch uit met complot beweringen, man dit is duidelijk een terroristisch kunstwerk van de PKK en niets anders…… Je kunt wel het Turkse leger weer proberen zwart te maken, maar die rotte appels worden stuk voor stuk uit het leger verwijderd en diegenen die eruit worden gewerkt of vast zitten, daarvan moet je de achtergrond eens goed nachecken……. Mason ve ermeni asilli die in de loop der jaren op een zeer geraffineerde manier zijn geinfiltreerd binnen alle lagen van Turkse overheden !!! Wij zijn Turken wij slapen niet !

  6. hasan
    Geplaatst op 30 augustus 2011 om 11:47 am uur.

    @Gadamer, Hazal,
    Het is allemaal te weinig. ik wil zo’n soort oorlog zien als in irak, waarbij minstens 100 mensen kinderen vrouwen de lucht invliegen met uit elkaar gereten lichaamdelen.

  7. Gadamer
    Geplaatst op 30 augustus 2011 om 12:02 pm uur.

    Hasan

    nou daar kun je dan nog lang op wachten…blijf vooral verder dromen…Je zou ook zelf initiatief kunnen nemen om het proces te versnellen..eens kijken wiens lichaam dan het eerst uit elkaar gereten wordt…

  8. hazal
    Geplaatst op 30 augustus 2011 om 12:16 pm uur.

    @ Gadamer

    je neemt de woorden uit mijn mond

  9. hasan
    Geplaatst op 30 augustus 2011 om 12:48 pm uur.

    lang of kort, ik verheug me daarop.

  10. Gadamer
    Geplaatst op 30 augustus 2011 om 12:54 pm uur.

    Haha…leuke praatjes heb je toch…Ga dan, wat let je?

  11. hasan
    Geplaatst op 30 augustus 2011 om 1:09 pm uur.

    Ik ga mijn handen niet vuil maken aan dat soort mensen. Zij gaan elkaar afmaken en dat ga ik nog eens meemaken.

  12. Gadamer
    Geplaatst op 30 augustus 2011 om 3:03 pm uur.

    aan dat soort mensen? Je bedoelt de Nederlandse, Duitse en Russische toeristen? Waar heb je het over? Net stond je nog te popelen om te gaan, wat is er gebeurd in de tussentijd?

  13. G.
    Geplaatst op 31 augustus 2011 om 3:43 pm uur.

    Hasan, ben jij soms je hersenen verloren onderweg van Turkije naar Nederland? Ik snap de voldoening niet die jij haalt uit al die stompzinnige reacties? (kan ook aan mijn hersenen liggen natuurlijk maar over het algemeen werken die vrij aardig).