ma 18 december 2017, 15:45 uur

Eerste Turk in Quote 500

De Haagse miljonair Celal Oruç is de eerste Nederlander van Turkse afkomst in de Quote 500. Met een geschat vermogen van 71 miljoen euro, belandt hij op plek 395 van de rijkenlijst in het zakenblad Quote dat donderdag in de winkel ligt. Oruç is bekend van zijn telefoonbedrijf Ortel.

In maart dit jaar verkocht Oruç tweederde van Ortel aan KPN. Een bedrag is niet bekend maar redacteuren van Quote schatten dat het om ongeveer 50 miljoen euro gaat, schrijft het Algemeen Dagblad.

Oruç begon zijn Nederlandse carrière in Den Haag met een slagerij. In 1996 startte hij er zijn eerste Ortel telecenter om het later uit te bouwen als prepaidmerk.



Er zijn 7 reacties

  1. kamer
    Geplaatst op 6 november 2008 om 4:08 pm uur.

    geweldig toch. van vleesboer naar telecom aanbieder!

  2. anonymous
    Geplaatst op 7 november 2008 om 5:26 pm uur.

    mijn vader kent de slager waarbij deze man werkte.. Er zijn geruchten dat deze Celal Oruc(overigens koerdisch) een overeenkomst heeft gestolen, waardoor deze celal ortel kon openen

  3. nederlander
    Geplaatst op 9 november 2008 om 5:18 pm uur.

    zo hoort het

    p.s anonymous, wat boeit het dat celal oruc een koerd is, het gaat hier om nationaliteiten.

  4. Biris
    Geplaatst op 10 november 2008 om 2:37 pm uur.

    Eindelijk een Turk in de lijst.
    Helal olsun. Hopelijk is hij een voorbeeld voor anderen; jongeren.
    Bizim millette cekememezlik var. Als iemand succesvol is; zoekt men meteen wat anders. Hij is gewoon slim geweest! op de juiste tijd, op het juiste plek…

  5. Julia
    Geplaatst op 11 november 2008 om 11:30 am uur.

    Harika! Helal olsun size Oruc bey !
    Niet om het een en ander maar,
    Ik ben nog vrijgezellig ;–))

    Saka bir yanada, cekemeyenler lutfen karasini- kurdunu karistirmayinda ornek alin bu tur basarilardan! Mutlak basarinin yaninda Irk ve renk onemi yoktur LUTFEN YANI!

  6. murat
    Geplaatst op 11 december 2008 om 11:21 pm uur.

    ben bu insanlari taniyom,, agrilililar kurtler ama o insanlar kurt/turk ayirimi yapmiyor.. ve kendilerini turk hissediyorlar.

  7. Hakkan
    Geplaatst op 9 augustus 2012 om 2:11 am uur.

    Celal komt uit de plaats Agri ( Hij is dus duidelijk van koerdische afkomst. )