ma 18 december 2017, 11:45 uur

‘Veel kinderbijslag naar Turkije’

Nederland verstrekt jaarlijks voor 40 miljoen euro aan kinderbijslag aan jongens en meisjes die in het buitenland wonen. Het gaat om 41.500 kinderen binnen, maar ook buiten de Europese Unie. In veel gevallen woont de vader wel in Nederland, maar de kinderen (en de moeder) in het buitenland niet.

Dat blijkt uit het antwoord op vragen van de VVD, schrijft het Algemeen Dagblad. Tot ergernis van Tweede Kamerlid Stef Blok gaat het meeste geld naar Turkije en Marokko, schrijft de krant. Hij vindt dat de ‘export’ van kinderbijslag moet stoppen. ,,De kans op fraude is groot en de controle is peperduur.”



Er zijn 7 reacties

  1. marry
    Geplaatst op 30 oktober 2008 om 12:15 pm uur.

    Nou dan hebben die kinderen én de familie het er misschien een stukje beter door en de euro brengt daar het leven, wat daar toch goedkoper is, op een vriendelijker niveau.
    Trouwens als de vader werkt in Nederland hebben ze toch recht op kinderbijslag.. alleen moet je natuurlijk geen 6 kinderen opgeven als het er 2 zijn want dan verknoeien de “kwaaien” het voor de “goeien”!

  2. SATCOMMANDO
    Geplaatst op 30 oktober 2008 om 12:56 pm uur.

    Ik vindt het volgende over de kinderbijslag kwestie: Zou de 2e kamerlid Stef Blok van de VVD ook zo veel ophef maken als 40 miljoen euro voor de kinderbijslag naar de kinderen binnen de EU (christelijke club) zou gaan gaan ? Wat wil Stef Blok bereiken door dit soort uitspraken te gaan doen in Nederland ? Er is al zoveel ellende in Nederland.
    Het is een andere discussie als je zegt:
    fraudeurs moeten aangepakt worden. Ben ik volledig mee eens, fraude, in welke vorm dan ook moet heel streng worden aangepakt, maar men moet bij de aanpak geen onderscheid maken in klasse, landen, religie, kleur, afkomst etc. In Nederland heb je topbestuurders, kabinetsleden en ambtenaren, die oneervol ontslag krijgen, maar die wel een buitengewoon hoge bonus opstrijken van miljoenen euro’s. Hoogstwaarschijnlijk vindt de uitkering dan ook nog belastingvrij plaats. De taak van een topbestuurder is om een bedrijf winstgevend te maken, dan geef je een uitkering mee. Want dat heeft hij/zij verdiend. Krijg ik als arbeider ook een topbonus van miljoenen mee bij oneervol ontslag ?
    Men moet zich er wel van bewust zijn, dat in de jaren 60 en 70 Turken vanuit Turkije naar Nederland zijn gekomen om te gaan werken.
    Het vieze werk, wat Nederlanders niet wilden gaan oppakken, hebben Turken gedaan en keihard gewerkt en belasting betaald, zodat Nederland z.s.m. weer opgebouwd kon gaan worden na de 2e Wereldoorlog. Turken hebben een hele grote bijdrage geleverd aan de wederopbouw en de economie in Nederland. Je moet deze bevolkingsgroep als kabinetslid gaan belonen in plaats van te veroordelen. Wanneer het slecht gaat met de economie van Nederland moet men in het kabinet op zoek gaan naar een zondebok. Vroeger waren dat de Joden en nu de Turken.
    Doordat er in het kabinet sprake is van wanbeleid en het heeft uitlopen naar een economische fiasco in Nederland zoekt men naar een gemakkelijke uitweg en probeert men de Nederlandse bevolking te concentreren op de Turken in plaats van de Tweede Kamer. De media speelt hier ook een hele grote rol in en moet haar taken en verantwoordelijkheden ook goed weten, anders zou er chaos in Nederland kunnen ontstaan.

  3. murat Kazan
    Geplaatst op 31 oktober 2008 om 11:27 am uur.

    ik vind dat je helemaal gelijk hebt satcomanndo!!!!!!! ik sta volledig achter jou mening

  4. marry
    Geplaatst op 31 oktober 2008 om 5:16 pm uur.

    SATCOMMANDO

  5. marry
    Geplaatst op 31 oktober 2008 om 5:17 pm uur.

    SATCOMMANDO.. tikte ik en hup daar stond je haha.. maar ik wilde alleen maar zeggen JE HEBT HELEMAAL GELIJK!

  6. de t
    Geplaatst op 1 november 2008 om 6:34 pm uur.

    Alleen vergeet je dat door het wegstromen van kapitaal andersmans koopkracht wordt beinvloed.
    Al met al dien je gewoon een wet aan te nemen dat er geen kinderbijslag wordt verstrekt aan kinderen die niet woonachtig zijn in Nederland PUNT

  7. kamer
    Geplaatst op 2 november 2008 om 7:36 pm uur.

    Al lijkt SatCommando gelijk te hebben, de t heeft meer gelijk, en juist omdat daar geen waardeoordeel in zit, maar het geheel op recht en principe is gebasseerd…

    Sat Commando legt zelf een waardeoordeel bloot bij zichzelf door te impliceren dat de ander denkt in termen van wel of geen christenclub! op basis van een aanname (stel dat die 40 miljoen) en daar geeft hij een eigen invulling aan. Al met al, te subjectief en te ideologisch ook!

    wet is wet, fraude kan niet, NL’ se kinderen hebben recht op kinderbijslag. Al dan niet woonachtig in NL! of je moet dat verder wettelijk vastleggen. en daar zou de discussie om moeten gaan. niets meer niets minder!