di 24 oktober 2017, 04:22 uur

Turkije start proces moord Hrant Dink

In Turkije is vandaag het proces begonnen tegen de vermoedelijke moordenaars van de etnisch-Armeense journalist Hrant Dink. Bij het gerechtsgebouw in Istanbul hadden zich honderden mensen verzameld om erop aan te dringen dat de moordenaars hun gerechte straf krijgen.

Mensenrechtenactivisten zeiden dat het proces duidelijk zal maken of de Turkse justitie bereid is mogelijke nalatigheid – of zelfs samenspanning – van de overheid te onderzoeken. De autoriteiten zijn ervan beschuldigd aanwijzingen voor een complot tegen Dink te hebben genegeerd.



Er zijn 8 reacties

  1. erkek
    Geplaatst op 2 juli 2007 om 5:21 pm uur.

    vrij laten die jongen met onmiddelijke ingang en hem onderscheiden met (nog in leven te roepen prijs) beste turk van t jaar of zo.

  2. Rafael
    Geplaatst op 3 juli 2007 om 12:37 pm uur.

    @ erkek

    Je hebt een slecht figuur!

    Niet alleen jij, er zijn nog miljoenen figuren als jij die so een walgelijke daad steunen.

    Ik snap niet dat jij ook nog schaamte loos hier over kan praten.

    Maar dat ligt aan jou walgelijke opvoeding!

  3. marry besseling
    Geplaatst op 3 juli 2007 om 2:31 pm uur.

    Hoe is het mogelijk dat iemand als Erkek dat zegt. Je woont zelf in een land waar je vrij je mening mag geven over van alles en nog wat en daar word je echt niet voor doodgeschoten! Iemand van het leven beroven om een mening verdient geen prijs maar straf. Zelfs als je het heel verschrikkelijk niet met de persoon eens bent.

  4. davaro
    Geplaatst op 3 juli 2007 om 3:49 pm uur.

    lan erkek gibi konusdun erkek, jouw en nog miljoenen figuren moeten beloond worden

  5. Cigdem
    Geplaatst op 3 juli 2007 om 10:44 pm uur.

    beste marry, je bent pim fortuyn en theo v gogh wel snel vergeten, dus blijkbaar hebben we er weinig aan dat we in een ‘vrij’ land wonen, want je wordt WEL doodgeschoten als je je ‘mening’ geeft

  6. M
    Geplaatst op 4 juli 2007 om 12:57 am uur.

    Erkek,

    ik snap niet dat iemand als jij wat in NL te zoeken heeft, waarom ga je niet terug naar Turkije om de plaats van die mogool te nemen.

    uit je reatie kan ik wel opvatten dat jij zo iets instaat bent, mocht het voorkomen.

    waarom sluit je beter gezegd niet bij de Al-Qaeda aan?

    Ik hoop dat jij ff nadenkt watvoor gevolg kan hebben met jou ideologie.

  7. marry besseling
    Geplaatst op 4 juli 2007 om 5:34 pm uur.

    beste Cigdem ik moet je uiteraard gelijk geven Ook hier in het “vrije” nederland mensen worden vermoord om wat ze zeggen of zijn. Maar dat laat voor mij nog steeds overeind dat je straf verdiend als je iemand van het leven berooft om zijn of haar mening en zeker niet moet vereren. Ik vond de reactie van Erkek dan ook buitensporig en erg opgewonden. Nou ben ik een nederlandse die veel van Türkiye houd en ook van een paar mensen daar, vandaar mijn reacties op deze sites, maar ik snap best dat ik niet altijd de ziel van de Turkse man of vrouw begrijp.

  8. erkek
    Geplaatst op 5 juli 2007 om 4:40 pm uur.

    GVD. Waar is mn commentaar van gisteren gebleven??
    Zo democratisch en zo vrij is dus Nederland.
    Jan en alleman mag zijn gal spuwen over turken, moslims ed.
    Totdat een turk iets over een andere ras of religie schrijft of zegt,dan houdt democratie snel op.

    Jullie maken je veel te druk om een vermoorde journalist in turkije. in irak sterven ieder dag journalisten door Amerikaanse kogels. trek je bek daarover open dan als je lef in je flikker hebt
    Net als amnesty internationaal, als ze over een arme moslim land hebben waar mensenrechten geschonden wordt trekken ze hun bek open , gebeurd het zelfde in een westerse land of door een westerse land elders in de wereld, dan hoor je die schijtbakken ook niet.