vr 24 november 2017, 23:12 uur

Chirac zegt sorry tegen Turkije

De Franse president Jacques Chirac heeft de Turkse premier Tayyip Erdogan zijn excuses aangeboden voor de wet die donderdag door het Franse parlement is aangenomen en die het ontkennen van de Armeense genocide strafbaar maakt.

Chirac heeft zaterdagochtend gebeld en sorry gezegd, zei Erdogan zaterdag tegen partijgenoten. De Turkse premier, zo schrijft de Franse krant Le Monde, zei dat Chirac heeft beloofd alles te doen wat hij kan. Chirac moet de wet nog tekenen. Doet hij dat niet, dan wordt de wet niet ingevoerd.

Volgens de Franse krant dringt Erdogan er bij Chirac op aan dat de Franse president intervenieert om de relatie tussen Turkije en Frankrijk niet te schaden.



Er zijn 13 reacties

  1. IK
    Geplaatst op 15 oktober 2006 om 7:36 pm uur.

    Tjah, the world is theirs

    • Sjonnie
      Geplaatst op 23 juli 2014 om 8:20 pm uur.

      JESSSSS!!!!

  2. Murat
    Geplaatst op 16 oktober 2006 om 9:03 am uur.

    Kijk daar heb je het al!! die fransen. proberen op te naaien, en dan zien ze dat turkije toch slimmer is. dan gaan ze slijmen.

  3. Erkan
    Geplaatst op 16 oktober 2006 om 7:57 pm uur.

    Tuurlijk moet die sorry zeggen! Wat denk je vriend.

    • Sjonnie
      Geplaatst op 23 juli 2014 om 8:24 pm uur.

      Als je liegt,moet je later altijd sorry zeggen.
      Dat is heel normaal.
      Het ging de fransosen alleen om de stemmen.
      Je weet vast wel van wie. En als ze de stemmen hebben,voeren ze het niet uit. Das pas kicken!
      AAN ELKE LEGEN KOMT EEN EIND!

      Zo zie je maar weer.

  4. Turk
    Geplaatst op 16 oktober 2006 om 9:30 pm uur.

    Ze kunnen die sorry aan hun moeder verkopen. Ik zeg doorgaan met handelsboycot en de Algerijnse genocide wet invoeren. Weg met Frankrijk, stelletje lafaards.

    • Sjonnie
      Geplaatst op 23 juli 2014 om 8:25 pm uur.

      Ze hebben inderdaad 12% van de Algerijnen
      Vermoord. Als dat geen genocide is?
      Hoe was het ook alweer? De pot….

  5. Frankrijk, Natie der Lafaards
    Geplaatst op 16 oktober 2006 om 10:32 pm uur.

    Excuus kan hij in zijn Franse reet steken, de laffe hond. Gewoon doorgaan met handelsboycot van 4,5 miljard en ook de Algerijnse genocide wet invoeren.

    Daarna iedere Fransman/vrouw die Turkije binnentreedt bij de douane vragen of ze de Algerijnse genocide erkennen. Zeggen ze nee, hup per direct de cel in.

  6. Gülay
    Geplaatst op 17 oktober 2006 om 12:24 am uur.

    Kijk dat de Fransen dom en laag bezig zijn weten we al, maar waarom moeten wij hetzelfde doen, kom op wij Turken zijn niet zo, graag zo houden;)

    Overigens dat Chirac zijn excuses aanbiedt, is alleen maar protocol!

  7. Ozbek-Murat
    Geplaatst op 17 oktober 2006 om 11:39 am uur.

    Met een handelsboycot schieten we helemaal niks mee op. die Renault fabrieken die in Bursa staan levert banen op aan honderden mensen. het is niet zo eenvoudig om snel uit emotionele redenen conclusies te trekken.
    Laat ik voorop stellen dat ik ook TEGEN Frankrijk ben.

  8. Francois
    Geplaatst op 18 oktober 2006 om 1:54 am uur.

    Van een Frans excuus is geen sprake. Welke bronnen raadpleegt de Turkse media eigenlijk ? Er is wel een gesprek geweest met Erdogan, dat is zeker. Waarschijnlijker is het dat Chirac heeft gezegd dat hij de beslissing weliswaar betreurt, maar dat dat is nog altijd geen excuus.

  9. Levent
    Geplaatst op 18 oktober 2006 om 2:33 pm uur.

    Een land dat nooit verslagen is heeft veel vijanden !
    Mocht Turkije dit in de geschiedenis gedaan hebben dan hadden ze nu ook in Wenen Turks gesproken en waren ze van geloof veranderd ! Maar ja we waren weer te aardig zoals altijd.
    Dus geen verhalen over genocide meer !

  10. antilianen shhhhh
    Geplaatst op 18 oktober 2006 om 7:04 pm uur.

    Francois, nsb-er, ga de Duitsers helpen.