vr 24 november 2017, 23:15 uur

Turkse kiezer blijft CDA/PvdA trouw

De Turkse kiezer lijkt voorlopig CDA en PvdA trouw te blijven, ondanks het schrappen van Turkse kandidaat-Kamerleden van hun lijst voor de Tweede Kamerverkiezingen van 22 november. Dat is donderdag gebleken uit de tweewekelijkse Stemindex Allochtonen van onderzoeksbureau Foquz.

Wel is nog steeds de woede onder Turken groot. Donderdag demonstreerden enkele tientallen Turkse jongeren bij het partijkantoor van de PvdA in Amsterdam. Ze brachten hun onvrede over aan het PvdA-Tweede Kamerlid Frans Timmermans. De meeste aanwezige jongeren lieten blijken bij de verkiezingen niet meer op de PvdA te willen stemmen.



Er zijn 7 reacties

  1. ab.
    Geplaatst op 6 oktober 2006 om 6:45 pm uur.

    als dat waar is?yukaridaki haber.
    o zaman bizi sikseler yine birsey degismeyecek.yaziklar olsun

    • Sam
      Geplaatst op 28 augustus 2013 om 9:52 pm uur.

      Natuurlijk is het waar.
      Ik snap niet waarom Turken nog steeds op de PVDA
      Stemmen. Wouter Bos heeft heeeel duidelijk
      Voor de camera’s gezegd,
      We moeten oppassen dat we geen ALLOCHTONEN
      Partij worden. Sindsdien moet ik de PVDA niet meer.
      En waarom CDA? De C staat voor Christen
      En die moeten moslims niet. Dan is vriendje Pechtold
      Niet eens z’n slechte keuze. Ik zou bijna zeggen de beste keuze.
      Onnodig om te vermelden dat ik nog nooit op deze partijen heb gestemd

  2. cda yi da pvda’yida
    Geplaatst op 6 oktober 2006 om 9:48 pm uur.

    Avrupada ki Türkler maalesef çogunlukla mankurtlasip sapitmislar. bir kismi din ile kafayi yiyip araplasmis, diger bir kisim ise avrupa boku yiyip batili efendilerine benzeme hastalina kapilmis. yani kisacasi piçlesip hiçlesmistler.

    eeh, hal böyle olunca da gelen siker, geçen siker…

  3. Cece
    Geplaatst op 8 oktober 2006 om 11:34 am uur.

    TURK milleti UYAN ARTIK….. WORDT WAKKER…

    Oyunuza kullanin..
    STEM OP :islam-democraten

    Bari oyumuz musluman kardeslerimize gitsin…

  4. m.p
    Geplaatst op 9 oktober 2006 om 3:08 am uur.

    Mooie gedachten Islamitische partij in Nl, maar de kans daarop is zeer gering, als je echt nog een stem wil hebben in de kamer stem dan op Pechtold D66?Oke, is ook niet mijn partij maar zijn laatste uitspraken omtrent mensenrechtenschendenis en de “Armeense Kwestie” lijkt het mijn wel duidelijk.

  5. semra
    Geplaatst op 9 oktober 2006 om 11:20 am uur.

    Gencler, yazdiklarinizi okuyunca uzuldum ,yazdiklarinizda sectiginiz kelimelerden.Biz Turkiyeliler,Atalarimizdan,nazik,kibar,bilgili,saygili,barisci olmayi ogrendik,ne yazikki sizlere ogretememisiz.Yine gec kalmis degilsiniz,fikir ayriligi olsada saygili olun lutfen.

  6. Gokhan
    Geplaatst op 10 oktober 2006 om 1:34 am uur.

    Semra hakli arkadaslar..